Menu
świadomość marki

Sprawdź, jak zwiększyć świadomość marki wśród swoich klientów

Doskonały produkt to nie wszystko. Eksperci od marketingu mawiają, że prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – w końcu nikt poza Tobą nie wie, że to robisz. Jeżeli szukasz skutecznych metod na zwiększenie sprzedaży i lepsze zyski, zacznij od stopniowego zwiększania świadomości marki wśród potencjalnych odbiorców. W jaki sposób możesz to robić? Podpowiedzi znajdziesz w poniższym artykule.

Opcja numer jeden: bądź aktywny w social mediach

Social media rządzą! Tu możesz swobodnie dyskutować z odbiorcami marki, organizować premierę nowego produkty, natychmiast zbierać feedback od swoich klientów, a także odpowiadać na ich pytania i wątpliwości. Najlepiej, aby wypracować swój własny sposób komunikacji z marką za pomocą mocno angażujących form – grafik, wideo i live’ów. Tego typu materiały dają dużo reakcji, szybko docierają do odbiorców i z ich perspektywy są bardzo interesujące. Im częściej publikujesz w social mediach, tym większą lojalność budujesz wśród swoich klientów.

Opcja numer dwa: zorganizuj konkurs

Doskonale wiesz, że klienci kochają upominki! Nie odmawiaj im tej przyjemności i specjalnie dla nich zorganizuj konkurs. Niech nagrodą będą produkty, które oferujesz im na co dzień w swoim sklepie internetowym. Najlepiej, gdy konkurs będzie związany z kreatywną odpowiedzią, stworzeniem rysunku lub hasła. Niech wygra najlepszy!

Opcja numer trzy: wejdź we współpracę z influencerką/influencerem

Rozpoznawalne twarze, które wzbudzają sympatię i zaufanie, stanowią świetny materiał do promowania Twojego produktu lub usługi. Influencer niejako podzieli się swoją popularnością z Twoją marką, sprawiając, że zyska ona szerszy rozgłos. Z dużym prawdopodobieństwem można przypuszczać, że przełoży się to na zdecydowanie wyższą sprzedaż. Musisz tylko odpowiednio dobrać danego influencera do swojego produktu. Pamiętaj, że powinien on reprezentować wartości, które są tożsame z ideami Twojej marki. Świadomość marki i jej budowanie to mozolny proces, który jednak może zaskoczyć doskonałymi efektami.

Opcja numer cztery: pamiętaj o charakterystycznym logotypie

Identyfikacja wizualna jest szalenie ważna w budowaniu świadomości marki w umysłach konsumentów. W końcu to z nią klient styka się jako z pierwszym elementem firmy i w pierwszych odczuciach może odnosić się jedynie do warstwy wizualnej. Logotyp, materiały reklamowe, wygląd strony internetowej, opakowanie – każdy z tych czynników może wpływać na emocje, jakie dany produkt wywołuje w odbiorcach. W zaprojektowaniu poszczególnych elementów zdecydowanie warto posiłkować się doświadczeniem i wyczuciem stylu profesjonalnego grafika. Zna on doskonale aktualne trendy, wie, co sprawdza się w danej branży, może podpowiedzieć, po co warto sięgnąć, a z czego lepiej zrezygnować. Efekt końcowy uzyskany z jego pomocą na pewno

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020