Finałowa gala XIX edycji programu Przedsiębiorstwo Fair Play zgromadziła przedstawicieli biznesu z różnych sektorów gospodarki. Nagrodzeni zostali ci, którzy na co dzień reprezentują najbardziej etyczną postawę
W ostatnich latach tematyka związana ze społeczną odpowiedzialnością biznesu zyskuje na popularności i coraz częściej przyjmuje wymiar praktyczny – zadania z zakresu CSR weszły do stałych zadań realizowanych przez firmy, którym zależy na dobrym wizerunku, pozytywnym odbiorze społecznym, zaufaniu do marki. Przedsiębiorcy wychodzą z inicjatywą organizacji warsztatów edukacyjnych, podejmują działania, które mają na celu popularyzację zdrowego trybu życia i ekologii, angażują się w pomoc potrzebującym.
Oprócz tego typu działań równie ważne jest stosowanie etycznych praktyk w biznesie na co dzień – w relacjach z pracownikami oraz kontaktach z klientami i kontrahentami. Właśnie takie wartości od 19 lat promuje Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, nagradzając wzorowe pod tym względem firmy w ramach corocznego programu Przedsiębiorstwo Fair Play.
Program od lat promuje etykę w biznesie i dąży do upowszechnienia tego typu praktyk w krajowym środowisku przedsiębiorczości. 25 listopada w warszawskim EXPO XXI odbyła się gala finałowa ostatniej edycji, podczas której zostały wręczone nagrody oraz certyfikaty przeznaczone dla przedsiębiorstw wyróżniających się uczciwością, rzetelnością i przywiązaniem do zasad etyki.
Finał każdej edycji programu to wielkie święto odpowiedzialnego biznesu. Również na ubiegłorocznej gali, którą poprowadziła dziennikarka i prezenterka Anna Popek, oprócz laureatów pojawili się przedstawiciele władz państwowych i samorządowych oraz sektora bankowego.
Nagrodę główną – statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play 2016 – przyznano 15 firmom. Ponadto kapituła programu przyznała trzy nagrody specjalne Debiut Fair Play. Trzy firmy odebrały wyróżnienia za szczególną działalność proekologiczną, a 25 przedstawicieli polskiego biznesu: prezesów, dyrektorów i właścicieli firm – wieloletnich laureatów programu – uhonorowano tytułem „Ambasador Fair Play w Biznesie 2016”. Dodatkowo 11 firm, które nieprzerwanie od 15 lat utrzymują certyfikat, zdobyło Diamentową Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play. Uroczysty wieczór zakończył się balem andrzejkowym.
Fot. archiwum organizatora
Dodaj komentarz