Budowanie świadomości marki oraz jej wizerunku powinno odbywać się z pomocą przemyślanych i odpowiednio dopasowanych kanałów dystrybucji oraz komunikacji. Ma to kluczowy wpływ na pozostanie marki w percepcji konsumenta i przekonanie go do podejmowania zakupowych decyzji w miejscach sprzedaży.
Do najistotniejszych kanałów komunikacji marki z odbiorcami należy zaliczyć m.in.: reklamę, sprzedaż osobistą, event marketing, e-marketing, sponsoring czy merchandising z wykorzystaniem materiałów POS.
To właśnie to ostatnie narzędzie staje się kluczowym elementem wspierającym impulsywne zakupy konsumentów w miejscach sprzedaży, które stanowią większość ogółu realizowanych zakupów w obiektach handlowych.
Merchandising polega na jak najlepszym i najskuteczniejszym eksponowaniu marki w miejscu sprzedaży i składa się na niego mnóstwo zróżnicowanych technik handlowych, które oddziałują na konsumentów w sposób psychologiczny i materialny.
Fundamentalnym celem merchandisingu jest zmaksymalizowanie sprzedaży w punkcie poprzez odpowiednią prezencję produktów przy jednoczesnym optymalnym wykorzystaniu przestrzeni handlowej.
Do osiągnięcia tego celu marki najczęściej stosują nowoczesne materiały POS (ang. point of sale materials). Są to produkty ekspozycyjne i reklamowe służące odpowiedniej ekspozycji towarów oraz zwiększaniu ich dostępności konsumentom. Poza tym ich celem jest zapewnianie odpowiedniego komunikatu zgodnego ze specyfiką marki, wpływanie na emocje konsumentów, a także zwiększanie atrakcyjności eksponowanych lub wyróżnianych przez nie towarów.
Odpowiednio dobrane materiały POS wykorzystane w przemyślanej kampanii merchandisingowej pozwalają wykreować niezwykle silne zainteresowanie zarówno marką, jak i jej produktami, stymulując konsumentów do podejmowania impulsywnych decyzji zakupowych.
Obecnie na rynku spotkać można mnóstwo najróżniejszych materiałów POS, które różnią się nie tylko funkcją czy miejscem montażu, ale również materiałem, z którego zostały wykonane czy sposobem oddziaływania na zmysły – innowacyjne materiały POS angażują nie tylko zmysł wzroku, ale coraz częściej odgrywają uprzednio ustalone sekcje dźwiękowe lub wyposażone są w aromatyzery wpływające na zmysł zapachu.
Wśród powszechnie wykorzystywanych materiałów POS, takich jak dyspensery, bilownice, standy, wobblery czy potykacze, coraz częściej stosowane są ekspozytory i standy digitalowe, które wyposażane są w interaktywne ekrany stanowiące doskonały sposób na customizację i zwiększanie bezpośredniości w komunikacji między marką a poszczególnymi konsumentami.
Szukasz innowacyjnych i nowoczesnych sposobów, które pozwolą Ci realizować skuteczne kampanie merchandisingowe oraz poprawią komunikację marki, jednocześnie zwiększając wskaźniki sprzedaży? Postaw na najwyższej jakości materiały POS Canvas, które pozwolą kształtować Twojej marce decyzje zakupowe jej klientów.
Dodaj komentarz