Menu
leasing ciągnika siodłowego

Jak wybrać leasing na zakup ciągnika siodłowego?

Jeżeli jesteś właścicielem firmy transportowej to z pewnością odczuwasz, że prowadzenie firmy transportowej bez zewnętrznego źródła finansowania jest mało realne. Ciągniki siodłowe to znaczny wydatek. Nie mówiąc już o kosztach pracowniczych, które są coraz wyższe i kosztach paliwa które stanowią także znaczący składnik w strukturze kosztów firmy transportowej. Gdyby tego było mało to oczekuje się od firmy transportowej, że poczeka ona na pieniądze 30, 60 czy nawet 90 dni. To wszystko sprawia że naprawdę trudno jest odnawiać flotę ze środków własnych bez użycia zewnętrznego źródła finansowania. Zwłaszcza nowe firmy które nie mają stałych kontrahentów narzekają na brak płynności finansowej i brak środków na wypłaty dla pracowników.

Jeżeli już zdecydujemy się na leasing musimy płacić często wysokie opłaty czynszów leasingowych. W przypadku słabej płynności finansowej z pomocą przyjdzie nam faktoring lub kredyt obrotowy. Jeżeli chodzi o zakup środków transportu najlepszym sposobem na ich sfinansowanie wydaje się być leasing.

Polska jest liderem w transporcie międzynarodowym nie tylko z uwagi na to, że jest jednym z czołowych graczy na tym rynku, ale też na to, że ciągniki siodłowe polskich firm są w dobrym stanie technicznym w porównaniu do sąsiadów ze wschodu.

Warto pamiętać, że w firmie transportowej musimy dobrać taki leasing, który będzie łatwy do spłaty i nie przysporzy nam problemów związanych z płynnością finansową.

Jaki ciągnik siodłowy najłatwiej sfinansować?

Najlepiej ciągnik kupić nowy. Często możemy liczy na leasing fabryczny, ale jednak jak pokazuje doświadczenie – leasing fabryczny tylko na pozór jest tańszy, gdyż kupując ciągnik z leasingiem zewnętrznym często możemy dostać lepszy rabat. Dlatego trzeba porozmawiać z dealerem, jaką cenę byśmy dostali jakbyśmy gotówką zapłacili. I wtedy wiemy jaka cena rzeczywiście jest. Często jest tak, że leasing jest tańszy, ale cena samochodu jest wyższa, gdyż cześć marży idzie wtedy z ceny zakupy samochodu – taki sprytny trik.

Jeśli decydujemy się na używany ciągnik siodłowy lub przyczepę najlepiej ciągnik taki zakupić u autoryzowanego sprzedawcy.

Leasingodawcy niechętnie decydują się na finasowanie zakupu pojazdu z niezweryfikowanych źródeł. Najlepiej jak ciągnik siodłowy sprzedaje komis lub dystrybutor, który znajduje się na liście danej instytucji finansującej. Dzięki temu mamy wiesze szanse na zakup samochodu, który nie ma ukrytych wad.

A czy to oznacza że nie sfinansujemy zakupu pojazdu z niezweryfikowanych źródeł? Ale oczywiście są tez na to sposoby. Jednym ze sposobów jest zakup samochodu w leasing poprzez komis który jest autoryzowanym partnerem lub poszukanie takiego leasingodawcy, który podchodzi łagodniej do tych kwestii i nie weryfikuje aż tak szczegółowo źródła zakupu.

Które towarzystwa leasingowe w Polsce finansują zakup ciągnika siodłowego?

Rynek leasingu w Polsce jest rzeczywiście rozwinięty. Bardziej znane towarzystwa w których sfinansujemy zakup zestawu to m.in.:

Alior Leasing Sp. z o. o.,

BOŚ Leasing – EKO Profit S.A.,

BNP Paribas Lease Group Sp. z o.o.,

EUROPEJSKI FUNDUSZ LEASINGOWY S.A.(EFL),

IMPULS-LEASING Polska Sp. z o.o.,

ING LEASE (Polska) Sp. z o.o.,

Leasing Polski Sp. z  o. o.,

Millennium Leasing Sp. z o.o.,

mLeasing Sp. z o.o.,

PEKAO LEASING Sp. z o.o.,

PKO LEASING S.A.,

Santander Consumer Multirent Sp.z o.o.,

Santander Leasing S.A.,

SG Equipment Leasing Polska Sp. z o.o.,

SGB Leasing Sp. z o.o.,

TOYOTA LEASING POLSKA SP. Z O.O.

A jeśli nie wiemy którą ofertę wybrać lub który leasing udzieli nam finansowania – najlepiej skorzystać z bezpłatnej porady niezależnego brokera www.kredomoto.pl

Gdzie dostanę leasing na uproszczoną procedurę?

Na rynku istniej dosłownie kilka firm leasingowych, które udzielą nam znacznego finasowania w oparciu o uproszczoną procedurę. A wiadomo jak jest. Firmy transportowe mają często nieznaczny zysk w związku z tym, że ciągniki siodłowe finansują na bardzo krótki, przeważnie trzyletni okres.  W takim przypadku, jeżeli chcemy uzyskać taki leasing warto skorzystać z usług brokera leasingowego.

Czym kierować się przy wyborze leasingodawcy?

Właściciel firmy z jednej strony chciałby aby jego rata była jak najniższa, a z drugiej aby rata leasingowa była na tyle wysoka aby zmniejszyć należny podatek VAT oraz podatek dochodowy.  Trzeba gdzieś to wypośrodkować. Za krótki okres finansowania oznacza wysokie raty a to z kolei zmniejsza naszą płynność finansową.

Naszą rekomendacją jest dobranie okresu finansowania tak, aby z jednej strony był możliwie najkrótszy.

Czym młodsza firma tym wpłata własna wymagana przez leasingodawcę będzie wyższa. Są jednak leasingodawcy którzy już przy wpłacie 10% udzielą takiego finasowania. Elastyczność umowy jest tutaj kwestią istotną. Sprawdzaj także warunki wykupu. Jeżeli działamy już jakiś czas na rynku możemy dostać leasing z zerowym wkładem własnym.

Leasing ciągnika siodłowego dla nowej firmy czyli leasing dla startupa

Często zdarza się że, osoba pracująca do tej pory na umowie o pracę jako kierowca w transporcie czy to krajowym czy międzynarodowym chce przyjść na swoje. Zdobyła już doświadczenie jako kierowca, posiada oszczędności na wkład własny na zakup ciągnika siodłowego lecz brakuje jej całości środków na zakup naczepy oraz ciągnika. Z myślą właśnie o takich osobach, kilka firm leasingowych finansuje zakup TIRa dla nowej działalności gospodarczej nawet od pierwszego dnia jej prowadzenia. Warunek – wkład własny i pozytywna historia kredytowa. Dobrze we wniosku leasingowym podać skąd będzie się brało zlecenia, bo od tego często zależy nasz sukces na starcie. Umiejętność dostarczenia towaru to jedno, ale jeszcze trzeba mieć jakieś zlecenia aby przetrwać na tym trudnym rynku.

Ważne, aby osoba przechodząc na samozatrudnienie miała wizję tego jak będzie działać.  To zwiększa jej szansę na uzyskanie leasingu z niższym wkładem i to na lepszych warunkach. Taki przedsiębiorca stawiający pierwsze kroki w transporcie musi się liczyć z wkładem własnym na poziomie 10%-30% wartości zakupywanego ciągnika siodłowego czy też naczepy. Jeśli naczepa będzie specjalistyczna (np. do przewozu prosiaków) należy liczyć się z tym, że leasingodawca może wymagać od nas wyższego wkładu. Także poziomy finansowania dla nowych podmiotów w oparciu o uproszczona procedurę są niezbyt wysokie wiec może się zdarzyć, że zakup ciągnika i naczepy będziemy musieli sfinansować w dwóch towarzystwach leasingowych.

Jaki jest minimalny oraz maksymalny okres leasingu?

Minimalny okres finansowania przy leasingu operacyjnym jest uzależniony od okresu amortyzacji środka trwałego. Ciągnik samochodowy z naczepą  często nazywany TIR-em lub zestawem w rozumieniu przepisów ustawa Prawo o Ruchu Drogowym  (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 ze zm.), jak i w rozumieniu przepisów podatkowych, są to dwa odrębne składniki majątku.

Kwalifikując dany składnik majątku do środków trwałych i przyjmując go do używania, podatnik zobowiązany jest prawidłowo ustalić właściwą dla niego stawkę amortyzacyjną. Aby to zrobić musi on przyporządkować środek trwały go do odpowiedniej grupy (podgrupy, rodzaju) Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) i nadać mu symbol tej Klasyfikacji. I tak ciągniki (m.in. ciągniki samochodowe siodłowe i balastowe) zakwalifikujemy do grupy 746 zaś naczepę do grupy 747.

Podobnie w wykazie rocznych stawek amortyzacyjnych stanowiącym załącznik 1 do ustawy o pdof (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) oraz do ustawy o pdop (Dz. U. z 2014 r. poz. 851 ze zm.) ciągniki i naczepy wymienione są osobno ale obydwa środki trwałe posiadają tą samą stawkę ustaloną na 14%.

Od amortyzacji uzależniony jest minimalny okres leasingu operacyjnego, który nie może być niższy niż stanowi 40% okresu amortyzacji. W przypadku maksymalnego okresu to leasingodawca ustala to indywidualnie i są firmy na polskim rynku które proponują nawet 8 letnie okresy leasingu.

Co jeśli nie posiadam środków własnych na zakup ciągnika?

Jeżeli już posiadasz firmę transportową możesz skorzystać z korzystnego kredytu dla firm transportowych. Doradca z www.kredomoto.pl  bezpłatnie pomoże Ci w uzyskaniu leasingu na ciągnik siodłowy i nie tylko.

 

leasing ciągnika siodłowego

Jedna odpowiedź do “Jak wybrać leasing na zakup ciągnika siodłowego?”

  1. Tomek pisze:

    W przypadku kredytu obrotowego jest to produkt bardzo dobry dla firm, które są niepewne swojej płynności finansowej lub chcą ja szybko odzyskac. Jest to tzw. deska ratunku w trudnych chwilach, bo dzięki kredytowi obrotowem można spłacać swoje bieżące koszty czy zobowiązania. O tyle jest dorbze, że nie zawsze trzeba z tego korzystać, czyli kredyt obrotowy w pewnym sensie działa jak karta kredytowa dla firm. Teraz każdy bank oferuje obrotówkę, dlatego rpzed wyborem warto dokładnie porównać warunki wszsytkich ofert.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020