Menu

Anna i Czesław Koliszowie – osobowości światowego biznesu

Anna i Czesław Koliszowie zbudowali własną marką ANKOL, uznawaną na krajowej i światowej arenie. O ich statusie świadczy nie tylko pozycja ekonomiczna firmy, robią to także laury, nagrody i wyróżnienia, jakimi są obdarowywani od lat.

 

Państwa firma powstała 1991 r. – w czym się specjalizuje?

Czesław Kolisz, prezes zarządu ANKOLU: – Działamy już od ponad 25 lat w branży lotniczej w zakresie krajowego i zagranicznego obrotu towarami i usługami o znaczeniu strategicznym dla lotnictwa wojskowego i cywilnego. Dostarczamy m.in. agregaty, w tym silniki lotnicze, sprzęt ratowniczy i desantowy, sprzęt obsługi naziemnej, łożyska specjalistyczne, oraz wyposażenie nawigacyjne, radiowe do samolotów i śmigłowców.

Wyspecjalizowaliśmy naszą firmę w dostawach części zamiennych, technologii i materiałów eksploatacyjnych dla lotnictwa w kraju i na świecie oraz usługach remontowych. Uważam, że znaczącym sukcesem jest nie tylko utrzymana ciągłość działania, lecz także tempo rozwoju naszej firmy. Jej pozycję w branży potwierdzają nagrody, licznie przyznawane zarówno w kraju, jak i zagranicą.

Czy tytuły „VIP Biznesu 2017” w kategorii „osobowość biznesu” potwierdzają państwa osiągnięcia zawodowe i osobiste, których wypadkową jest świetnie prosperująca firma?

CK: – Myślę, że tytuł „VIP” nadawany w każdej dziedzinie aktywności to podkreślenie zespołu cech, które pozytywnie wyróżniają twórcę i jego dzieło. Świadome i optymalne zarządzanie w połączeniu z posiadanymi kompetencjami, doświadczeniem, wiedzą i konsekwentną realizacją założonego celu pozwalają budować unikatowość marki. Należy pamiętać, że na sukces pracuje się latami.

Czy zatem marka ANKOL nosi cechy osobowości jej twórców?

Anna Kolisz, wicprezes zarządu ANKOLU: – Z pewnością. Tworząc od podstaw własną markę, kreujemy jej tożsamość i wizerunek, tak by była spójna z naszymi wartościami, ideałami i ambicjami. Stworzenie rozpoznawalnej i respektowanej w świecie marki od początku działalności było naszym celem.

Realizowaliśmy z mężem plany, które w finale nie tylko zaspokajały nasze ambicje, lecz także były wyznacznikami wysokiego profesjonalizmu, jakości, etyki oraz stwarzały miejsca pracy i umacniały gospodarkę. Ukierunkowanie biznesu na dostawy dla lotnictwa wynikało z wieloletniego doświadczenia męża w tym zakresie. Nasza otwartość na rozwój, doskonalenie się we wszystkich obszarach działalności oraz ogromna determinacja nadawały tempo naszym działaniom biznesowym.

Specyfika branży lotniczej to wysokie wymagania i kryteria dostaw, którym należy sprostać. Państwo realizujecie dostawy na drodze przetargów, które często gwarantują wieloletnie kontrakty. Co usprawnia realizację tych celów?

CK:– Posiadana wiedza i doświadczenie, a także ciągła weryfikacja potrzeb rynków warunkują skuteczne działania handlowe. Również inwestycje w rozwój i nowe technologie usprawniają zarządzanie w wielu obszarach naszej działalności, m.in. realizacji skomplikowanych kontraktów. Stworzona przez nas autorska i unikatowa baza danych produktowych zawiera ok. 400 tys. pozycji. Prowadzona jest w czterech językach, zawiera szczegółowe informacje o produktach lotniczych, usługach, remontach itp., co ułatwia szybkie formowanie ofert czy zamówień.

Poprzez najwyższą jakość i niezawodność zdobywamy zaufanie krajowych i międzynarodowych odbiorców. Stanowimy także swoisty pomost w wymianie technologicznej między Wschodem a Zachodem. W dobie szybko zachodzących zmian polityczno-gospodarczych nieustannie dokonujemy analiz zagrożeń, tak dopasowując strategię działań handlowych, by utrzymać stabilną pozycję na globalnym rynku, gwarantując przy tym ciągły progres.

Jakie produkty oferowane przez ANKOL są najlepiej odbierane? Jak podnosicie państwo konkurencyjność firmy w bardzo konkurencyjnej branży, jaka jest lotnictwo?

CK: – Realizujemy zamówienia dla lotnictwa cywilnego i wojskowego na drodze przetargów krajowych i zagranicznych. Aby być konkurencyjnym na tym wymagającym rynku, musimy zapewniać najlepszą jakość wszystkich dostarczanych produktów i usług. Wysoka pozycja ANKOLU pozwoliła także uzyskać przedstawicielstwo amerykańskiego producenta łożysk bezobsługowych. Są to produkty dostarczane do wszystkich typów samolotów. Ich wyjątkowość polega na wyeliminowaniu jakiejkolwiek ingerencji człowieka w trakcie całego okresu ich eksploatacji. Te zaawansowane technologicznie, pokryte karonem produkty są niezawodne.

W ramach posiadanej wyłączności amerykańskie łożyska oferujemy w Europie Wschodniej m.in. do produkcji najnowszych samolotów cywilnych. Mając na uwadze dużą konkurencyjność na rynkach działania oraz wysokie wymagania branży lotniczej, nieustannie doskonalimy jakość oferowanych produktów i usług. Pomagają nam w tym wdrożone systemy zarządzania jakością produktów, usług i dostaw. Wysoka jakość i profesjonalizm pozytywnie wyróżniają nas na globalnym rynku.

Firma jest obecna na wielu rynkach świata, czy planujecie państwo dalszą ekspansję?

CK: – Jako właściciele nowoczesnej i ambitnej firmy nie zatrzymujemy się. Wręcz przeciwnie. Planujemy nie tylko rozszerzać zasięg naszego działania o nowe rynki, lecz także – poszukując nowych kontrahentów – pracować nad rozszerzaniem oferty, bo dalsza ekspansja to nadal nasz cel strategiczny. Poszukiwanie nowych rynków i nowych odbiorców umożliwiają wystawy i salony lotnicze. Jesteśmy stale obecni na największych światowych wydarzeniach branży. Stwarzają one doskonałe warunki do wymiany doświadczeń, śledzenia trendów, ale i nawiązywania nowych kontaktów.

Uznaniem dla państwa wieloletniej pracy są liczne nagrody i wyróżnienia, które potwierdzają osiągniętą pozycję. Czy pomagają one w relacjach z kontrahentami?

AK: – Konkursy, w których bierzemy udział, z reguły organizują wielkie międzynarodowe organizacje biznesowe, skupiające czołowych przedstawicieli wielu branż. Otrzymywane nagrody potwierdzają nasze osiągnięcia w zakresie finansów, eksportu, nowych technologii, jakości czy wizerunku marki. Wiele z nich  przyznawanych jest dla nas jako ludzi biznesu za całokształt osiągnięć, doskonałe przywództwo i zarządzanie. Nasza firma jest postrzegana jako wiarygodny, rzetelny i godny zaufania partner biznesowy.

1 lipca we Frankfurcie międzynarodowa organizacja Business Initiative Directions, promująca najwyższe standardy jakości, uhonorowała naszą firmę statuetką International Arch of Europe 2017. Ostatnim sukcesem było uhonorowanie jej przez Międzynarodową Konfederację Przedsiębiorców Worldcob z siedzibą w Houston podczas konwencji w Dubaju. Jednym z laurów była statuetka The Bizz – Triumph, medal w kategorii Inspirational Company 2017 oraz prestiżowy tytuł „World Business Leader”.

To nie jedyne pani indywidualne wyróżnienie. Podczas Światowego Dnia Przedsiębiorczości Kobiet otrzymała pani statuetkę Ambasador Przedsiębiorczości Kobiet 2017, gratulacje!

AK: – Tak, prosto z Dubaju przylecieliśmy z mężem specjalnie do Warszawy, by uczestniczyć w forum Przedsiębiorczości Kobiet 2017. Finałowym punktem obchodów była wieczorna gala, podczas której otrzymałam honorową statuetkę Ambasador Przedsiębiorczości Kobiet 2017. Jest to wyróżnienie za aktywność na rzecz rozwoju i aktywizacji kobiet. Stowarzyszenie, które założyłam – Ambasada Przedsiębiorczości Mielec, należące do Międzynarodowej Sieci Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet, promuje przedsiębiorczość wśród kobiet a także dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Myślę, że to dobry czas dla ambitnych przedstawicielek płci pięknej.

Odwaga i wierność wartościom to cechy osobowości, które są podstawą niezwykle prestiżowej w świecie nagrody Medalu Królowej Wiktorii. Jest pani dotychczas jedyną Polką wyróżnioną przez Europejskie Stowarzyszenie Biznesu z Oxfordu.

AK: – W 2012 r. odebrałam piękny Medal Królowej Wiktorii. To szczególna i cenna nagroda. Dążąc do doskonałości i osiągania zakładanych celów, utożsamiam się z mottem wygrawerowanym na medalu – ,,Zwycięstwo jest Nasze”, które nie tylko inspiruje, lecz także motywuje do nieustannego działania.

Czego zatem życzyć wybitnym osobowościom VIP Biznesu na przyszłość?

AK: – Wspólnie życzy my sobie spokojnej przyszłości. W biznesie potrzebne są sprzyjające warunki do działania, planowania nowych wyzwań. Mamy wciąż tyle nowych wizji rozwoju i planów. Bardzo liczymy na wsparcie naszego syna Eryka, który wraz z małżonką doskonalą umiejętności zarządcze. Ponadto mają świetny zespół specjalistów, a to wróży dobrą przyszłość naszej marki.

Rozmawiał Igor Korczyński

Fot. ANKOL

Artykuły powiązane

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2018