Menu
  • Menu

    Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców 2017

    Trwa XVIII edycja konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości, skierowanego do sektora finansowego. Konkurs stawia na indywidualne podejście do klienta z sektora MSP, nowoczesność stosowanych rozwiązań, wiarygodność placówki i – co najważniejsze – merytoryczne przygotowanie jej pracowników.

    Plebiscyt Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców jest organizowany przez Fundację „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, działającą przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Ma on już 17-letnią tradycję, którą organizator z dumą kontynuuje przy jednoczesnym wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań i zwiększonej puli korzyści dla jego uczestników. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie banki, które świadczą usługi z zakresu obsługi finansowej małych i średnich przedsiębiorstw.

    W 2016 roku w ramach konkursu po raz pierwszy przeprowadzono porównawcze badanie jakości obsługi przedsiębiorców przy wykorzystaniu metody tajemniczych klientów. Uczestniczyło w nim 13 banków: 2 duże komercyjne i 11 spółdzielczych. Tajemniczy przedsiębiorcy odwiedzali oddziały bankowe i sprawdzali różne aspekty obsługi przedsiębiorców w 120 oddziałach bankowych. Wyniki przekrojowe badań całej zbiorowości zostały przedstawione w ramach cyklu artykułów w zakresie: budowy pierwszego wrażenia i wprowadzenia przedsiębiorcy do banku, bankowości transakcyjnej, kredytu inwestycyjnego i obrotowego, oceny satysfakcji klienta. Artykuły dostępne są na www.bankprzyjazny.pl. Badanie usług bankowych metodą tzw. tajemniczego klienta będzie kontynuowane w tegorocznej edycji konkursu. Pozwoli na usprawnienie systemu obsługi przedsiębiorców w bankach, w tym systemu transakcyjnego do obsługi przedsiębiorców, oraz ulepszenie oferty bankowej w zakresie produktów dla przedsiębiorców, co przełoży się na dostępność usług finansowych.

    XVIII edycja konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców prowadzana jest według zmodyfikowanych i uproszczonych zasad oraz ze wzbogaconym pakietem korzyści, m.in. raportem z analizy benchmarkingowej, przygotowanym na podstawie badań prowadzonych w ramach konkursu w palcówkach banku przez tajemniczych klientów. W raporcie, który otrzyma każdy biorący udział w konkursie bank, znajdzie się ocena ilościowa i jakościowa systemu obsługi klientów z sektora MSP przez tajemniczych klientów, a także zobrazowanie tych wyników na tle wyników innych banków. W ramach raportu bank otrzyma również ocenę promocji oraz informacji skierowanych do sektora MSP z sugestiami możliwych zmian. Raport pozwoli określić dystans do liderów i umożliwi bankowi jeszcze lepsze dopasowanie swojej oferty do potrzeb sektora MSP. Jak wynika z opinii ubiegłorocznych laureatów konkursu, dokument ten stanowi doskonałą podstawę do dyskusji o podniesieniu jakości obsługi klientów MSP, planowaniu szkoleń dla pracowników oraz poprawie atrakcyjności akcji promocyjnych banku skierowanych do przedsiębiorców. Dzięki zmianom program Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców stał się przyjaźniejszy w zakresie procedury weryfikacyjnej, a dzięki dodatkowym korzyściom odpowiada na potrzeby i oczekiwania jego uczestników.

    Pozostałe korzyści to: uzyskanie Godła Promocyjnego Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości, będącego potwierdzeniem spełniania wysokich standardów jakości, co stanowi znaczącą wartość dodaną do oferty produktowej; możliwość posługiwania się Godłem Promocyjnym w materiałach promocyjnych i handlowych banku, na stronie internetowej i w korespondencji; wzmocnienie wizerunku banku i budowanie zaufania wśród obecnych i potencjalnych klientów, nie tylko z sektora MSP; nawiązanie nowych kontaktów i możliwość zaprezentowania oferty oraz fachowych porad laureatom programu Przedsiębiorstwo Fair Play.

    Więcej informacji na www.bankprzyjazny.pl

     

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *