Menu
  • Menu

    Range Rover – wyrafinowanie i elegancja

    Rodzina spod znaku Range Rover powiększyła się o nowe modele. Velar i Sport – bo o nich mowa – to terenówki z prawdziwego zdarzenie, naszpikowane nowinkami technologicznymi. Jazda nimi to kwintesencja radości, jakiej można dostać, prowadząc auto.

     

    Range Rover Velar wyznacza nowy standard w zakresie innowacji oraz nowoczesnego wzornictwa. Został zaprojektowany tak, aby zapewnić luksus i doskonałe wykończenie z możliwością prawdziwej jazdy terenowej. To nowy rodzaj Range Rovera przeznaczony dla nowego rodzaju klienta.

    Stworzony całkowicie od nowa z wykorzystaniem lekkiej konstrukcji aluminiowej, zaprojektowanej przez firmę Jaguar Land Rover, Velar to kolejny rozdział w historii sukcesów rodziny Range Rover. Cechy charakterystyczne tego modelu to wizualny minimalizm i dbałość o każdy szczegół, które stanowią kolejny etap ewolucji DNA Range Rovera i zapowiadają następną generację modeli z tej serii.

    Kluczowym elementem współczesnego wzornictwa jest zaawansowana technologia – Velar posiada najwęższe reflektory Matrix Laser-LED ze wszystkich pojazdów Land Rover. Wysuwane klamki podkreślają prostotę formy i obniżają współczynnik oporu – wynosi on jedynie 0,32, sprawiając, że nowy model jest najbardziej aerodynamicznym pojazdem w historii firmy.

    Zajrzyj do środka, a zobaczysz doskonałe wnętrze – wyszukane i pełne elegancji. Zostało ono zaprojektowane z niezachwianą wiarą w moc minimalizmu, a przełączniki ograniczono do niezbędnego minimum, aby stworzyć atmosferę spokoju i wyciszenia.

    Cała technologia została zaprojektowana z myślą o systemie multimedialnym Touch Pro Duo, stanowiącym centralny element wnętrza pojazdu. W skład systemu wchodzą dwa dziesięciocalowe ekrany dotykowe HD całkowicie zintegrowane z powierzchnią i widoczne dopiero po uruchomieniu. Te cienkie ekrany są zharmonizowane z wnętrzem kabiny, przydając jej nowoczesnego wyglądu, który komponuje się z zewnętrznym wyglądem samochodu. W parze z designem idą aspekty praktyczne – Velar może się poszczycić bagażnikiem o pojemności 673 litrów, największej w swojej klasie.

    Auto posiada zaawansowany napęd AWD, zawieszenie pneumatyczne, największy w klasie prześwit – 251 mm (213 mm z zawieszeniu sprężynowym), największą w klasie głębokość brodzenia – 650 mm (600 mm z zawieszeniem sprężynowym), bezkonkurencyjne technologie systemów poprawiających trakcję, w tym Terrain Response 2 oraz All Terrain Progress Control, a także, na wzór pozostałych modeli Range Rover, światowej klasy możliwości terenowe. Wyjątkową linię nadwozia Range Rovera Velar uzupełniają dynamiczne jednostki napędowe, w tym 300-konny Diesel V6 oraz benzynowy silnik V6 Supercharged o mocy 380KM.

     

     

    Nowy Range Rover Sport uległ technologicznej transformacji w postaci zastosowania hybrydowego układu napędowego typu plug-in, który zapewnia mu nieznany wcześniej poziom wydajności, własności terenowych i osiągów. Model to również zmieniona stylistyka oraz zaawansowane technologie przydatne w codziennym użytku. Flagowy SVR osiąga obecnie 575 KM, co czyni go najszybszą jak dotychczas wersją Range Rovera. To SUV o nowym poziomie własności dynamicznych oraz niezrównanej atrakcyjności wizualnej.

    Od czasu premiery w 2004 r. sprzedaż zaprojektowanego i skonstruowanego w Wielkiej Brytanii modelu Range Rover Sport przekroczyła 732 tys. egzemplarzy. To niezrównane połączenie dopracowania i porywających osiągów często odgrywa główne role w produkcjach filmowych na całym świecie.

    Najnowszy Range Rover Sport jest pierwszym pojazdem hybrydowym typu plug-in firmy Jaguar Land Rover. Nowy model, oznaczony jako P400e, zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM (221 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM (85 kW). Łączna moc zestawu, wynosząca 404 KM (297 kW), dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła, zapewnia przyspieszenie 0–100km/h w zaledwie 6,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h. Za sprawą imponującego momentu obrotowego o wartości 640 Nm nowa jednostka napędowa łączy dynamikę i ekonomikę z typowymi dla Land Rovera zdolnościami terenowymi, komfortem i dopracowaniem.

    Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover Sport P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym. Po raz pierwszy klienci Land Rovera mogą doświadczyć bezemisyjnego, bezszelestnego luksusu w terenie dzięki bezkompromisowym zdolnościom off-roadowym, a także wjechać do obszarów z ograniczeniami wprowadzonych dla samochodów z silnikami spalinowymi.

     

     

    Bardziej niż kiedykolwiek wcześniej Range Rover stanowi synonim podróży w najbardziej luksusowym wydaniu, czyniąc każdą drogę niezwykle cennym doświadczeniem zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

    Range Rover, stworzony niemal 50 lat temu z myślą o wszystkich tych, którzy spędzali wolny czas na posiadłościach w Anglii, a w ciągu tygodnia korzystali ze swoich apartamentów w centrach miast, nieustannie ewoluował, aby stać się światowym liderem i pozostać najbardziej wyrafinowanym luksusowym SUV-em.

    Dziś, dzięki zdobyczom technologii nowy Range Rover robi kolejny duży krok, wprowadzając do oferty hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Zapewnia on luksus na nowym poziomie wydajności i zdolności terenowych, będącym dopełnieniem jego dopracowania i atrakcyjności. Stylistyka nadwozia została delikatnie uatrakcyjniona, a w kabinie zagościły jeszcze większy komfort oraz nowe technologie przyjazne użytkownikowi.

    Fot. Range Rover

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *