Co decyduje o jakości usług ZTM w Rzeszowie i zadowoleniu pasażerów?
– Efektywne okazało się wdrożenie współfinansowanych ze środków unijnych projektów, które obejmowały: rozbudowę układu komunikacyjnego wraz z wprowadzeniem buspasów i priorytetu dla autobusów komunikacji zbiorowej na skrzyżowaniach, zakup nowoczesnego taboru autobusowego oraz podawanie na tablicach przystankowych aktualnej informacji dla pasażerów.
Wprowadzono e-bilet i biletomaty. Bieżąca analiza i prognozowanie potrzeb w oparciu o ocenę ich zasadności skutkuje upłynnieniem ruchu autobusów i zapewnieniem dogodnych przesiadek poprzez lepszą koordynację przewozów. Poprawa jakości funkcjonowania komunikacji miejskiej sprawiła, że w Rzeszowie rośnie liczba pasażerów.
Warto dodać, że 29 września Rzeszów otrzymał przyznaną przez Komisję Europejską nagrodę CIVITAS w „kategorii I” jako jedno z najlepszych w Europie miast, które mają realny wpływ na dobrobyt obywateli europejskich. Składa się na niego również komunikacja miejska.
Jakie cele stawiają sobie państwo w związku z dalszym rozwojem?
– Zakup kolejnych autobusów wpłynie na zwiększenie częstotliwości połączeń. Po najbardziej obciążonych liniach będą kursować autobusy elektryczne. Dalszą poprawę komfortu pasażerów zapewnimy, zwiększając liczbę wiat, w których zainstalowane będą urządzenia grzewczo-chłodzące, zasilane w oparciu o fotowoltaikę. Bierzemy udział w pracach nad systemem kolei aglomeracyjnej, który pozwoli pasażerom dojeżdżać do miasta i przesiadać się do autobusów miejskich, korzystając z jednego zintegrowanego biletu.
Rozmawiała Monika Michałowska
Dodaj komentarz