Jakość podstawą zadowolenia

Opublikowano: 15 października 2016

Rozmowa z Anną Kowalską, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie

Co decyduje o jakości usług ZTM w Rzeszowie i zadowoleniu pasażerów?

Anna Kowalska

Anna Kowalska

– Efektywne okazało się wdrożenie współfinansowanych ze środków unijnych projektów, które obejmowały: rozbudowę układu komunikacyjnego wraz z wprowadzeniem buspasów i priorytetu dla autobusów komunikacji zbiorowej na skrzyżowaniach, zakup nowoczesnego taboru autobusowego oraz podawanie na tablicach przystankowych aktualnej informacji dla pasażerów.

Wprowadzono e-bilet i biletomaty. Bieżąca analiza i prognozowanie potrzeb w oparciu o ocenę ich zasadności skutkuje upłynnieniem ruchu autobusów i zapewnieniem dogodnych przesiadek poprzez lepszą koordynację przewozów. Poprawa jakości funkcjonowania komunikacji miejskiej sprawiła, że w Rzeszowie rośnie liczba pasażerów.

Warto dodać, że 29 września Rzeszów otrzymał przyznaną przez Komisję Europejską nagrodę CIVITAS w „kategorii I” jako jedno z najlepszych w Europie miast, które mają realny wpływ na dobrobyt obywateli europejskich. Składa się na niego również komunikacja miejska.

Jakie cele stawiają sobie państwo w związku z dalszym rozwojem?

– Zakup kolejnych autobusów wpłynie na zwiększenie częstotliwości połączeń. Po najbardziej obciążonych liniach będą kursować autobusy elektryczne. Dalszą poprawę komfortu pasażerów zapewnimy, zwiększając liczbę wiat, w których zainstalowane będą urządzenia grzewczo-chłodzące, zasilane w oparciu o fotowoltaikę. Bierzemy udział w pracach nad systemem kolei aglomeracyjnej, który pozwoli pasażerom dojeżdżać do miasta i przesiadać się do autobusów miejskich, korzystając z jednego zintegrowanego biletu.

Rozmawiała Monika Michałowska

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *