WZL Nr 2 SA

WZL Nr 2 S.A. – samoloty w dobrych rękach

Opublikowano: 8 czerwca 2017

WZL Nr 2 S.A. rozwijają swoje usługi lotnictwa cywilnego dla samolotów pasażerskich i cargo, oferując kompleksowe rozwiązania, dostosowane do potrzeb linii lotniczych, właścicieli samolotów, leasingodawców, producentów samolotów i operatorów cargo.

Zakład ma w ofercie obsługę liniową, bazową, hangarową oraz malowanie samolotów. Jednocześnie zapewnia usługi techniczne w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej oraz obsługi warsztatowej wybranych komponentów.

Obsługa techniczna – PART 145

WZL Nr 2 S.A. posiadają certyfikację EASA PART 145 o numerze referencyjnym PL.145.015. Zgodnie z PART 145 Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. zapewniają obsługę bazową dla samolotów dwóch typów: ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW120 Series) oraz ATR 72-100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW124B lub PW127 Series). Obsługa liniowa może zostać przeprowadzona na każdym lotnisku w kraju i za granicą dla samolotów: ATR 42-200/300/400/500 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 120 Series), ATR 72 -100/200/212A (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW 124B lub PW 127 Series), Boeing 737 „Classic Series” (737-300/400/500) z silnikami CFM56-3 Series, Boeing 737 „Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER) z silnikami CFM56-7B Series, DHC-8 Series Q400 (z silnikami Pratt and Whitney of Canada, model PW150A Series), Embraer ERJ 170 Series (z silnikami General Electric CF-34-8E5 lub CF34-8E5A1) i Embraer ERJ 190 Series (z silnikami General Electric CF-34-10E).

WZL Nr 2 SA

Serwis zewnętrzny

W ramach usług technicznych w zakresie planowanej i nieplanowanej obsługi liniowej oraz obsługi warsztatowej wybranych komponentów spółka posiada wyspecjalizowany personel, jak również auta obsługowe, dzięki którym może świadczyć swoje usługi mobilnie. W ramach obsługi warsztatowej WZL Nr 2 oferuje obsługę, remonty, testy i naprawę szerokiej grupy podzespołów lotniczych, naprawy strukturalne i kompozytowe, wsparcie inżynieryjne i logistyczne, badania NDT oraz obsługę AOG i troubleshooting.

Hangar do zadań specjalnych

Obsługa bazowa wykonywana jest w najnowocześniejszym hangarze w Europie, którego uroczyste otwarcie miało miejsce w 2016 r. Składa się z on dwóch części – pierwsza jest przeznaczona do wykonywania obsługi technicznej samolotów do wielkości modelu 767-300ER i wyposażona w niezbędne urządzenia, takie jak suwnica; druga to malarnia, przeznaczona do nakładania powłok malarskich samolotów krótko- i średniodystansowych z wykorzystaniem metody natryskowej solid base i base coat – clear coat. Malarnię wyposażono w najnowocześniejsze systemy ogrzewania, wentylacji i oświetlenia.

 

Samolot jak malowany

Malarnia wykonuje malowanie całych samolotów lub poszczególnych części, np. kadłubów, skrzydeł, ogona i komponentów samolotu. Wysoko wykwalifikowany personel wykorzystuje najnowocześniejsze narzędzia przemysłowe, sprzęt i materiały zużywalne. Malarnia umożliwia usuwanie powłok malarskich poprzez szlifowanie powierzchni lub chemiczne usuwanie i nakładanie nowej powłoki. Oferta obejmuje również projekt logo lub rysunków reklamowych i nakładanie naklejek samolotu wraz z jego dopuszczeniem do lotu zgodnie z wydanymi zatwierdzeniami EASA.

W obiekcie mieszczą się samoloty nie większe niż: Boeing 737 „Classic Series” (737-300/400/500) i „Next Generation Series” (737-600/700/800/900/900ER), rodzina Airbus A320/A321, Embraer ERJ 170/190 Series, Bombardier DHC-8 Series 400. W malarni zostały już pomalowane takie samoloty, jak: ATR-42/72, Beechcraft King Air 350i i SAAB 340. Połączenie doświadczenia personelu i know-how umożliwia wykonanie profesjonalnej usługi odnowienia powłoki malarskiej, która jest doceniana przez kolejnych klientów na całym świecie.

Przeprowadzane w malarni procesy malowania reprezentują najwyższą jakość i są przyjazne środowisku. W obiekcie wykorzystuje się najnowszą technologię, przeznaczoną do malowania renowacyjnego, np. podkład/powłoka lakiernicza i materiały bezchromianowe, zgodne z wymogami przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego REACH.

Wizerunek i ochrona

Powłoka malarska samolotu nie ogranicza się do walorów wizualnych, ma znacznie więcej funkcji niż nadanie koloru i określonego wyglądu. Ma ona za zadanie chronić i konserwować samolot. Profesjonalne usługi WZL nr 2 zapewniają najlepszą jakość zarówno pod względem estetycznym, jak i praktycznym. Zatrudnieni w zakładach wykwalifikowani doradcy pracują zgodnie z normami jakościowymi, z dbałością o najmniejszy szczegół od momentu planowania, przez etap malowania, po dopuszczenie samolotu do lotu. Jako dostawca kompleksowych usług spółka oferuje obsługę techniczną i malowanie regeneracyjne w tym samym czasie postoju samolotu. Zaufanie i partnerstwo tworzą podstawę relacji z klientem.

WZL Nr 2 SA

Część obsługowa hangaru przeznaczona jest do obsługi samolotów C-130 Hercules oraz innych maszyn transportowych, wojskowych i cywilnych. Głównym przedmiotem aktywności jest obsługa PDM (Programmed Depot Maintenance) samolotów C-130, które są na wyposażeniu PLAF. W tej chwili trwa obsługa główna samolotu nr 1503. Wielkość i wyposażenie hangaru pozwalają na obsługę dwóch samolotów C-130 w tym samym czasie. Docelowo oprócz obsług PDM dla polskich Sił Powietrznych w WZL planowane jest wykonywanie prac na samolotach C-130 dla użytkowników zagranicznych.

Kompleksowo wyposażony hangar umożliwia wykonywanie wszystkich prac, przewidzianych zakresem obsługi PDM, jak również obsługi okresowej HSC i ISO, łącznie z możliwością pełnego demontażu i montażu płatowca – do tego celu wykorzystywana jest suwnica o nośności 3,5 t. Ponadto w hangarze działa system przeciwpożarowy oraz system chroniący pracowników przed upadkiem w trakcie prac na górnej powierzchni płatowca.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
pozycjonowanie
Marketing to nieodłączny aspekt przy prowadzeniu każdej firm...
Zależy nam, żeby Air Fair przebiegło bezpiecznie, bo o atrak...
DOMAR
Pierwsza edycja Air Fair w 2007 r. była skromna i bardzo kam...
Mamy doświadczenie, potencjał badawczy i kadrę, która może s...
woda
Jaki wpływ na miasto ma zmiana klimatu? Czy deszcz musi być...
Nowe artykuły
Dzięki zaawansowanym technologiom, takim jak wzmacniacze kla...
Koszula damska to z pewnością must have w szafie każdej kobi...
Każda elegancka kobieta powinna posiadać w swojej szafie prz...