– Sztuka zarządzania polega na tym, żeby właściciel biznesu miał satysfakcję z tego, co robi, zarówno w wymiarze zawodowym, jak i finansowym. Poza tym trzeba umieć poruszać się między zjawiskami i procesami zewnętrznymi, które wpływają na prowadzenie biznesu, tak żeby nie przeszkadzały w rozwoju firmy. Choć działamy w ramach grupy, swobodnie kierujemy rozwojem firmy na polskim rynku, nie dając właścicielowi powodu do zmartwień. Ze względu na niestabilność regulacji w Polsce nie jest to zadanie łatwe, bo warunki funkcjonowania rynku ubezpieczeń zmieniają się zbyt dynamicznie, bez przygotowania ubezpieczycieli na radykalne nowości.
– Rzekłbym, że najważniejszym. Zmieniają się technologie, narzędzia pracy i komunikacji, ale to ludzie robią z nich użytek. Od kadry menadżerskiej zależy, komu powierzy zadania związane z rozwojem firmy. Osobiście jestem zwolennikiem zatrudniania młodych ludzi, choć część naszej kadry stanowią doświadczeni pracownicy. Dobór ludzi i odpowiednie kształcenie pracowników jest podstawowym problemem z punktu widzenia funkcjonowania gospodarki.
– Świadomość potrzeby ubezpieczeń w społeczeństwie jest, ale dotyczy ona raczej majątku. Jeśli przychodzi do ubezpieczeń na życie, to pojawia się problem, bo dochodzi do głosu brak zaufania do rynku ubezpieczeń, wynikający z polityki państwa i złych wzorców ubezpieczeń, choćby zdrowotnych.
– Sukces sprzedażowy to wielka zasługa naszych pośredników, którzy potrafią dotrzeć do klienta i odpowiednio zaprezentować produkty z naszego bogatego portfolio. Można powiedzieć, że wręcz szyjemy produkty pod nasze struktury sprzedażowe, wiedząc, w jakich kręgach obracają się nasi agenci. Jeżeli są dobrze przeszkoleni, to ich praca na pewno przyniesie wyniki.
– Nie mam innego przepisu niż praca, która stanowi 90 proc. sukcesu. Pozostałe 10 proc. to geniusz prezesa (śmiech). Mówiąc serio, firma rozwija się tak, jak pozwolą jej na to pracownicy. Wszystko zależy od zespołu. Mam już 20-letnie doświadczenie w ubezpieczeniach, nasza firma cieszy się od lat zaufaniem społecznym, profesjonalnym zespołem. Dbamy o wysoką jakość usług i bezpieczeństwo finansowe naszych klientów. To recepta na sukces.
Rozmawiał Mariusz Gryżewski
Fot. „POLISA-ŻYCIE” TU S.A. Vienna Insurance Group
Dodaj komentarz