Menu
Dacia Duster

Nowa Dacia Duster – lider sprzedaży samochodów typu SUV

Na rynku polskiego automobilizmu króluje nowa generacja samochodów Dacia Duster, która osiąga największe wyniki sprzedaży samochodów typu SUV. Produkcja Sport Utility Vehicle (SUV) przez Grupę Renault rozpoczęła się w 2010 roku. W ciągu tych ośmiu lat samochód trochę się zmienił oraz wydoroślał. Na szczęście nie stracił od tego czasu zafascynowanych marką klientów. Koszty, silnik i wrażenia z jazdy zostały przez nas sprawdzone, prezentują się one następująco:

Silnik, czyli serce samochodu.

Silniki samochodów serii Dacia Duster jest wciąż niezmienna. Dla samochodów na „bezołowiową” prezentują się następująco:

  • Benzyna SCe (115 KM)
  • Benzyna SCe (125 KM), wersja turbodoładowana TCe

Oba silniki dostosowane są do osi 4×4. Oferowane przez Dacie samochody posiadają jedynie manualną skrzynie biegów.

W przypadku diesli – podobnie jak z benzyną – wybrać należy jedną z dwóch wersji:

  • Diesel (90 KM), która cechuje się wymogiem posiadania manualnej skrzyni biegów i napędem 4×2
  • Diesel (110 KM), w przeciwieństwie do 90’tki, może działać z napędem 4×4 lub automatyczną skrzynią biegów. Obie cechy wykluczają się wzajemnie.

Kosztorys.

Cena samochodów Dacia wyróżnia markę spośród pozostałych aut. W tej samej cenie u konkurencji można otrzymać samochody z segmentu A lub B, gdy Dacia oferuje dużo wyższe i większe nadwozie. Nowa generacja nie odsuwa się od tego trendu. Dacia Duster należy do najtańszych samochodów, począwszy od wersji Access, której koszt wynosi zaledwie 39 000 zł. Cena składa się m.in. na:

  • Centralny zamek,
  • ogranicznik prędkości,
  • komputer pokładowy,
  • elektryczne szyby przednie,
  • silnik benzynowy SCe (115 KM).

Wersji wyposażenia samochodów serii Duster jest cztery. Każda jest unikatowa i każde cechuje się innymi udogodnieniami:

  • ACCESS – wyżej opisane wyposażenie podstawowe, czyli zamek centralny, ogranicznik prędkości, komputer pokładowy, elektryczne szyby przednie oraz silnik benzynowy SCe (115 KM),
  • ESSENTIAL – wszystko to, co posiada ACCESS, ponadto dodaje regulowaną kierownicę w 2 płaszczyznach, możliwość regulacji fotela kierowcy oraz radia obsługujące MP3 i Bluetooth, możliwym do sterowania z poziomu kierownicy,
  • COMFORT – ponownie, wszystko to, co oferują ACCESS i ESSENTIAL, dodając regulowane elektrycznie światła przeciwmgielne i lusterka, manualną klimatyzację oraz skórzaną kierownicę.
  • PRESTIGE – klasycznie już, suma wersji ACCESS, ESSENTIAL oraz COMFORT, wzbogacona o czujniki parkowania, nawigacje (LCD 7 cali), kamera cofania, system monitorowania pola martwego w lusterkach i aluminiowe, 17-calowe felgi.

Analizując tabelę cen, interesującą informacją jest możliwość dobrania podstawowej wersji silnika z najlepszym wyposażeniem – PRESTIGE. Skutkuje to brakiem przymusu zakupienia nie zawsze potrzebnego, mocniejszego silnika, żeby móc skorzystać ze wszystkich dostępnych dogodności, oferujących w najlepszym wyposażeniu.

Piękno i spokój jazdy.

Samochody serii Dacia Duster cechują się ogromną różnicą akustyczną względem wcześniejszych wersji, pozwalając – nawet przy dużych prędkościach – spokojnie rozmawiać. Ponadto, dzięki osadzeniu lekko ponad 21 cm od ziemi, Duster dostosowany jest do każdej drogi. W ten sposób ułożony profil w połączeniu z zawieszeniem idealnie filtruje dziury i wszelkie nierówności drogi. Dodatkowo, w przypadku wyboru napędu 4×4 pozwala rozwinąć swe skrzydła na bezdrożach, pozwalając na zdecydowanie więcej.

Podsumowując, Nowa Dacia Duster w oferowanej cenie jest więcej, niż zadowalająca. Możliwość wyboru aż czterech wersji wyposażenia do większości z dziewięciu silników daje szereg kompatybilnych indywidualnie produktów.

 

Dacia Duster

Dacia Duster

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020