Na co dzień najbardziej inspiruje mnie moja niezaspokojona wielobarwnością intuicja – mówi Ewa Małgorzata Wiertelak, prezes firmy MEDORA, polskiego producenta uniformów dla lekarzy i stomatologów
Ewa Małgorzata Wiertelak – Nasza odzież medyczna zyskała zupełnie nowe walory. Odkąd zerwałam z ograniczeniami kanonów, które przez lata obowiązywały w ubiorze personelu placówek służby zdrowia, moje nowe spojrzenie na fartuch medyczny przemieniło klasyczny, pozbawiony wyrazu i w pełni zestandaryzowany biały uniform w strój, który może być stylowy. Dzięki temu personel medyczny nie jest już skazany na wybór tradycyjnie białej odzieży, ale ma szansę dobierać fartuchy, sukienki i bluzy medyczne zgodnie z aktualnymi trendami, swoimi upodobaniami, a nawet typem urody czy porą roku. Kolorowa odzież medyczna pozwala personelowi na więcej swobody i ekspresję, zmniejsza dystans w kontakcie z pacjentami, przełamuje ich stres związany z procedurami medycznymi. Kolorowy fartuch MEDORY może podkreślać przynależność lekarza lub pielęgniarki do konkretnej jednostki specjalistycznej. Odzież medyczna stała się wreszcie istotnym elementem wizerunkowym placówki leczniczej, dowodem na jej profesjonalizm w każdym calu i detalu.
Ewa Małgorzata Wiertelak – Mimo że oferta odzieży medycznej jest coraz bogatsza, nie wszystkim udaje się znaleźć idealny uniform. Na rynku nadal dominują klasyczne barwy: biały, zielony, niebieski. Próżno szukać u producentów wyszukanych wariantów kolorystycznych, a przecież choćby zieleń oferuje ogrom możliwości: zieleń szmaragdową, butelkową, turkus, morską zieleń, limonkę… Na tym tle wyjątkowo prezentuje się odzież naszej firmy, która w „kolorowaniu” i kreowaniu mody medycznej osiągnęła mistrzostwo. W nadchodzącej kolekcji pojawią się m.in.: głęboki lazur, purpura, śliwka, czekolada, butelkowa zieleń, a w zakresie dodatków zatriumfują: złoto, srebro i miedź. MEDORA jako jedyna firma w branży nie zapomina o medykach pracujących w miejscach, z których bieli nie da się wyeliminować. W naszych kolekcjach udowadniamy, że niekiedy wystarczy ozdobny suwak, gustowny haft czy wielobarwna lamówka, żeby biały kitel zyskał na oryginalności i atrakcyjności.
Ewa Małgorzata Wiertelak – Nowością, która podbiła serca zwłaszcza damskiej części personelu, okazały się kryształy Swarovskiego. Błyszczące drobiny na zawsze odmieniły odzież medyczną – pokazały, że może być luksusowa, unikalna i najzwyczajniej piękna. Nie dziwi fakt, że kryształy w zestawieniu z czernią i bielą to aktualnie tzw. must have w branży stomatologicznej. Kolekcja premium marki MEDORA to wyjątkowa propozycja nie tylko dla placówek prestiżowych, lecz także dla wszystkich miłośników klasy, stylu i kunsztu. Szlachetne barwy: biel, czerń, szarość i granat w połączeniu z niesztampowym krojem, wysublimowanym doborem zdobień i finezyjnym wykończeniem wynoszą elegancję na jeszcze wyższy, dotąd niespotykany, poziom.
Ewa Małgorzata Wiertelak – Po raz pierwszy poza projektowaniem poczułam potrzebę edukacji z zakresu terapii kolorem. Jest to znana od lat forma terapii będąca dodatkowym wparciem podczas leczenia. Każda barwa wysyła inną częstotliwość drgań, które w różny sposób oddziałowują na określone zmysły człowieka. Dzięki temu np. kolor zielony uspakaja, a żółty napędza do pracy. Poczułam, że MEDORA jako marka oferująca kolorową odzież medyczną powinna też edukować otoczenie na temat pozytywnego wpływu barw na samopoczucie pacjenta.
Rozmawiała Katarzyna Dębicka
Dodaj komentarz