marketing internetowy

Marketing internetowy jako ścieżka kariery

Opublikowano: 28 stycznia 2019

Wraz z rozwojem technologii wzrosło zapotrzebowanie na nowe stanowiska pracy w branży e-commerce. Jeszcze kilka lat temu osobom specjalizującym się w marketingu nie było łatwo znaleźć wymarzona posadę, lecz w chwili obecnej przedsiębiorcy nieustannie poszukują wykwalifikowanych i doświadczonych osób ds. marketingu.

Każdego roku rozwijające się firmy poświęcają coraz więcej budżetu na marketing internetowy, co przekłada się na realne zyski. Już niedługo wydatki na reklamę w Internecie będą większe od tych przeznaczanych na reklamę w telewizji. Specjaliści ds. SEO, mediów społecznościowych czy e-mail marketingu z całą pewnością nie mogą obecnie narzekać na brak ofert.

Internetowy marketing = skuteczna sprzedaż + szansa na nieprzeciętne zarobki

Dynamiczny rozwój sektora e-commerce sprawia, że każdego roku zapotrzebowanie na e-marketingowców stale rośnie. Przedsiębiorcy poszukują kandydatów, których kwalifikacje i doświadczenie idealnie sprawdzą się w działach sprzedaży i marketingu, oferując im bardzo atrakcyjne wynagrodzenie. Na największe zarobki mogą liczyć osoby współpracujące z firmami działającymi w branży nowych technologii.

Inwestując w rozbudowane kampanie e-marketingowe, przedsiębiorca może nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale również zbudować pozytywny wizerunek i przebić się ze swoją ofertą przez coraz większą konkurencję. Niezależnie od profilu działalności czy wielkości przedsiębiorstwa dział sprzedaży jest jednym z najistotniejszych elementów całej organizacji. Osoby w nim pracujące mogą liczyć na otrzymanie o kilkadziesiąt procent wyższego wynagrodzenia niż pozostali pracownicy.

W dobie tak ogromnej popularności Internetu wręcz koniecznością jest zainwestowanie w rozwój internetowych i mobilnych kanałów sprzedaży, jeśli firma chce odnieść sukces. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalistów, którzy zajmą się kreowaniem wizerunku i zwiększaniem świadomości marki oraz poprawą komunikacji na linii klient-firma.

Praca w e-marketingu zawodem przyszłości?

Obecna sytuacja na rynku pracy jest bardzo przejrzysta, a wykwalifikowani specjaliści poszukujący pracy w obszarze e-marketingu mogą przebierać w ofertach. Oprócz wynagrodzenia podstawowego pracownik może otrzymać również różnego rodzaju premie i szereg benefitów pozapłacowych. Na korzyść pracy w e-marketingu przemawiają także elastyczne godziny pracy i możliwość pracy zdalnej.

Trzeba pamiętać o tym, że piastowanie stanowiska w branży online marketingu wymaga od kandydata konkretnych kompetencji. Przedsiębiorcy poszukają osób o zróżnicowanym doświadczeniu oraz określonych cechach charakteru i umiejętnościach. Od potencjalnego pracownika wymagane są m.in.: perswazyjny styl pisania, znajomość różnorodnych narzędzi, zdolności analityczne i kompetencje miękkie.

Wysoko cenione są także umiejętność dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się środowiska i trendów, biegłe posługiwanie się w nowoczesnych technologiach, chęć ciągłego rozwoju i zdolność do tworzenia wysokiej jakości treści. Wysoka pensja i szybka ścieżka kariery z całą pewnością przemawiają za tym, aby kształcić się w kierunku marketingu internetowego.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
InPost
Tworzenie prężnie działającego biznesu e-commerce to wyzwani...
wdrożenie ERP
Proces wdrożenia w firmie systemu ERP (Enterprise Resource P...
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Ewa Kraińska
AI już kieruje naszymi zakupami. To jest aktualna rz...
Terminal płatniczy
Terminale płatnicze stanowią kluczowy element dla rozwoju ma...