Menu
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson – hit rynku crossoverów przechodzi lifting

Jeszcze kilka – kilkanaście lat temu Hyundai był marką drugorzędną, a o jego samochodach mówiło się, że są „gorsze” niż europejska konkurencja. Czasy się jednak zmieniły, a koreański producent z nowszymi modelami zagościł na europejskich drogach w stopniu porównywalnym (o ile nie większym) do konkurencji.

Tucson to bestseller marki – ten najlepiej sprzedający się w Polsce i Europie model koreańskiego producenta przeszedł właśnie lifting i z nowym wyglądem oraz rozwiązaniami wjeżdża do salonów. Crossover ze stajni Hyundaia został zaprojektowany na starym kontynencie tak, aby sprostać tutejszym standardom. Doskonale wykonany pojazd, odznaczający się wysoką jakością, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wymagających klientów.

Historia modelu Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Model Tucson powstał w 2004 roku – wtedy stworzono auto pierwszej generacji, która była brana pod uwagę w kategoriach „tańszego zamiennika” i nie była aż tak dużym sukcesem. Lata eksploatacji pokazały, że to samochód trwały i niezawodny, dzięki temu zaprezentowany w 2009 roku następca stał się już produktem, po który klienci sięgali chętniej i traktowali bardziej jako realną konkurencję europejskich producentów – model ten nazywał się IX35.

Prawdziwy przełom przyszedł z rokiem 2015, kiedy to koreański koncern wypuścił na rynek trzecią generację modelu, wracając do nazwy „Tucson”. Wysoka jakość, satysfakcjonująca gama silnikowa, dobre wyposażenie – to wszystko w bardzo dobrych cenach – utwierdziły klientele, że Hyundai stał się poważnym graczem i należy go traktować na równi z niemieckimi czy japońskimi autami. Dzięki uporowi marki w dążeniu do stworzenia kompletnego produktu w końcu jej samochód stał się wielkim hitem.

Segment rynku

Tucson to pojazd konkurujący w kategorii SUV, w segmencie C. Obecnie jest to bardzo popularna klasa aut posiadających praktyczne wnętrza, wszechstronnych za sprawą większego prześwitu, a także posiadających wiele nowinek technologicznych i często odświeżanych. Konkurencją dla Tucsona są m.in. Kia Sportage, Ford Kuga oraz Nissan X-Trail.

Odświeżony wygląd

Wygląd trzeciej generacji Tucsona można ocenić jako poprawny – nie ma tu fajerwerków godnych Pininfariny, ale wszystko jest na miejscu i swoim wyglądem idealnie wpasowuje się w segment. Dzięki zmyślnie zaprojektowanym przetłoczeniom pojazd wygląda na masywny, a przez to bardziej prestiżowy. Użytkownicy przychylnie podeszli do stylistyki jednego z najważniejszych modeli w portfolio Hyundaia. W przypadku tego modelu wygląd często jest kolejnym argumentem stojącym za decyzją zakupu właśnie tego samochodu. Lifting, który Tucson właśnie przeszedł, to raczej delikatny retusz – producent nie chciał mocno ingerować w wygląd modelu, który się klientom podoba i wciąż doskonale się sprzedaje. Drobne poprawki sprawiają, że model wydaje się świeższy – zmiany można ocenić zdecydowanie na plus.

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Najważniejsze modyfikacje

Poza zmianami wizualnymi producent wprowadził w tym modelu kilka zewnętrznych nowości technologicznych – zastosowana została technologia LED w lampach przednich oraz tylnych, co nieco zmieniło wygląd auta, zmodernizowano również układ wydechowy, a elementy zewnętrznego poszycia odświeżono i nieco przeprojektowano. W środku czeka na klientów więcej nowinek – dotykowy ekran o przekątnej ok. 7 cali został zamontowany na desce (podobnie jak w modelu i30), nie jest więc częścią integralną kokpitu jak w modelu przedliftowym. Wyposażenie dodatkowe zostało poszerzone o kilka punktów:

  • system dźwiękowy Krell,
  • ładowarkę do telefonu (indukcyjną/bezprzewodową),
  • mapy nawigacji 3D z 7-letnią darmową subskrypcją Live i z aktualizacjami w czasie rzeczywistym,
  • najnowsze stosowane przez Hyundaia systemy bezpieczeństwa.

Gama silnikowa i ceny

Do dyspozycji klientów pozostają wciąż 2 silniki wysokoprężne oraz 2 zasilane benzyną, jednak można dostrzec istotne zmiany w przypadku silników Diesla. Najtańsza opcja to egzemplarz w cenie 86 900 zł, w wersji z motorem benzynowym 1.6 GDi o mocy 132 KM, oferowany z manualną skrzynią biegów i przednim napędem. Drugi, mocniejszy „benzyniak” 1.6 T-GDi to 177-konny motor turbodoładowany – w ofercie z tym silnikiem dostępny jest napęd 4×4 oraz skrzynia biegów 7DCT.

Gama jednostek napędowych zasilanych popularną ropą zapowiada się ciekawiej – do wyboru mamy motor 1.6 CRDi, który zastąpi obecnie występujący o pojemności 1.7. Nowa jednostka jest oferowana w dwóch wariantach mocy: 115 oraz 133 KM ze skrzynią manualną oraz napędem FWD, jednak przygotowano napęd 4×4 oraz skrzynię 7DCT dla mocniejszego wariantu jako wyposażenie dodatkowe. 2.0 CRDi jest najmocniejszym dostępnym silnikiem, oferującym 186 koni mechanicznych, napęd 4×4 i opcjonalnie nową 8-biegową automatyczną przekładnię (cena 179 900 złotych).

 

Artykuły powiązane

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2018