employer branding

GoWork – jak zadbać o employer branding w sieci?

Opublikowano: 17 sierpnia 2019

Obecny rynek pracy to rynek pracownika. Dzisiaj ofert pracy jest więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy prześcigają się w przygotowywaniu nietypowych rekrutacji po to, aby zdobyć najlepszych na rynku pracowników i zatrzymać ich na dłużej. Nie jest to łatwe zadanie. W dobie Internetu zaniedbany wizerunek pracodawcy to nierzadko ogromny problem na drodze do zbudowania solidnego i trwałego zespołu.

W Warsaw Media House zajmujemy się employer brandingiem i e-wizerunkiem wielu przedsiębiorstw stawiając czoła wyzwaniom nowoczesnego rynku pracy. Sen z powiek wielu pracodawców spędzają dziś portale takie jak GoWork, gdzie publikowane są opinie na temat warunków pracy w poszczególnych firmach. Nierzadko bywają one krzywdzące dla wizerunku przedsiębiorstw. Dlatego tym razem WMH postanowiło podjąć tematykę, e-reputacji na rynku pracy. W niniejszym artykule znajdziesz również informacje o tym, jak usunąć opinie z GoWork w celu ochrony dobrego wizerunku firmy. Zapraszamy do lektury!

Dlaczego e-wizerunek pracodawcy jest na wagę złota?

Powszechnie znane powiedzenie: ,,jak Cię widzą tak Cię piszą’’ ma odzwierciedlenie w internetowej rzeczywistości. Na co dzień w Warsaw Media House troszczymy się o to, aby w sieci opisywano pozytywne strony naszych klientów i jak najlepiej rekomendowano ich działania. Pomagamy wielu przedsiębiorcom dbać o nienaganny wizerunek w sieci, co przekłada się na ich opinie wśród pracowników. Wbrew pozorom zarówno nowi, obecni jak i byli pracownicy bardzo czujnie śledzą informacje na temat funkcjonowania firmy w Internecie.

Osoby szukające pracy, chcą wiedzieć jak działają interesujące ich przedsiębiorstwa, jakie panują w nich relacje pracownicze i kultura organizacyjna. Z doświadczeń WMH wynika, że negatywne opinie o pracodawcy pojawiające się na portalach takich jak GoWork,  niejednokrotnie zaważyły na tym, czy dana osoba zaaplikowała na konkretne stanowisko lub podjęła się przyznanej pracy. Najczęściej nie znając firmy potencjalny pracownik szuka, jak największej ilości informacji na jej temat. W szczególności skupia się na obszarach, jakie mogą zaraz stać się mu bliskie, (czyli np. na warunkach płacowych czy benefitach pracowniczych na atmosferze pracy kończąc).

Jeżeli podczas swojego reaserchu natknie się na opinie wyraźnie niekorzystne dla przedsiębiorstwa, prawdopodobieństwo chęci podjęcia w nim pracy maleje. Niestety często osoby szukające rekomendacji firm na GoWork, nie zdają sobie sprawy, że większość nieprzychylnych komentarzy może być nieprawdziwa. Tego typu komunikaty może w każdej chwili opublikować konkurencja lub sfrustrowani pracownicy bądź osoby zwolnione. W ten sposób nieprzychylne opinie budują bardzo niekorzystny obraz pracodawcy, który w takiej sytuacji nie ma szans na pozyskanie nowego pracownika lub partnera biznesowego.

Siła oddziaływania opinii w sieci jest ogromna, ponieważ negatywne publikacje o firmach jako pracodawcach mogą odciągać od ich brandów również klientów. Oznacza to spore ryzyko obniżenia zysków, które w każdej chwili może doprowadzić do utraty rentowności przedsiębiorstwa. Dlatego Warsaw Media House zaleca regularny monitoring Internetu, który pozwala szybko i skutecznie docierać do negatywnych treści. Negatywne opinie wyraźnie uderzające w reputacje firm mogą zostać usunięte. Jak usunąć opinie na GoWork? Potrzebujemy do tego odrobiny cierpliwości, ponieważ działając w tym celu samodzielnie najpierw musimy zdobyć kontakt do administratora i wysłać do niego odpowiednią informację wraz z dowodami. Tego typu praktyki trwają sporo czasu, a czas odgrywa w ochronie wizerunku wielką rolę. Zamiast czekać na pojawienie się kolejnych, negatywnych opinii na GoWork lepiej skorzystać z pomocy Warsaw Media House.

Dbając o e-wizerunek przedsiębiorców szybko nawiązujemy kontakt z administratorem portalu dążąc do usunięcia opinii na GoWork lub w innym serwisie. Nierzadko udaje się nam również uzyskać zablokowanie kont, które dopuszczały się nieprzychylnych komentarzy niszczących reputacje marki. W ten sposób szybko i skutecznie chronimy e-wizerunek. Działamy również w ramach moderowania treści, które efektywnie przekłada się na zmianę publikowanych opinii. Znając techniki  i metody komunikacji kryzysowej moderujemy treści w taki sposób, aby kryzys wizerunku szybko zamienić w sukces.

Jak zadbać o reputacje pracodawcy w Internecie? Kilka porad.

Aby zatroszczyć się o wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy, z którym warto wejść współpracy należy podjąć kilka działań. Przede wszystkim nie bój się pokazać, jak przebiega codzienna praca od kuchni. Oznacza to, że w sieci np. na stronie internetowej czy w social  mediach zaczniesz publikować zdjęcia i nagrania pokazujące Twoich pracowników w akcji. Nie bój się uchylić rąbka tajemnicy, jak powstają produkty czy w jaki sposób realizowane są usługi. W ten sposób staniesz się bliższy nie tylko klientowi, ale również potencjalnemu pracownikowi. Postaw również na regularne akcje integracyjne. Zatroszcz się o to, aby Twoi pracownicy dobrze czuli się w swoim gronie. Skoro wspólnie tworzą coś wspaniałego, atmosfera codziennej pracy powinna być równie dobra. Nie zapomnij chwalić się imprezami integracyjnymi i wyjazdami w sieci.

W WMH nauczyliśmy się, że pokazanie codziennej rzeczywistości firmy zdecydowania uatrakcyjnia ją na rynku pracodawców. Nie bój się mówić o panującej w przedsiębiorstwie kulturze organizacji, obowiązujących zasadach współpracy, a nawet i wynagrodzeniu. Firmy, które jawnie mówią ile chcą zapłacić pracownikowi za jego pracę są postrzegane za wiarygodniejsze. Warsaw media House pomoże Ci nie tylko w odpowiedzi na pytanie, jak usunąć opinię na GoWork, ale również zadba o Twój employer branding. Zespół specjalistów WMH uratował już niejeden brand przed upadkiem.

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Integracja telefonii z CRM
Rozmowa telefoniczna to wciąż podstawowy środek komu...
Jak współpracować z markami
W dynamicznie rozwijającym się świecie marketingu influencer...
gadżety reklamowe na targach
Targi i kongresy to nie tylko wydarzenia; to kluczow...
e-commerce
A gdyby tak roboty wyręczały nas w codziennych czynnościa...
agencja kreatywna
Agencje kreatywne zyskują w Polsce na popularności —...