Menu
employer branding

Czym jest employer branding?

Employer branding to strategia polegająca na kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Celem związanych z nią działań jest dotarcie zarówno do obecnych, jak i potencjalnych pracowników, które skutkuje zbudowaniem mocnej pozycji przedsiębiorstwa na rynku pracy.

Na czym polega wewnętrzny employer branding?

Działania z zakresu wewnętrznego employer branding ukierunkowane są na obecnych pracowników firmy. Polegają na stworzeniu przyjaznego miejsca pracy, wyróżniającego się godziwymi warunkami zatrudnienia. Wśród nich na pierwszy plan wychodzi oczywiście satysfakcjonująca pensja. To jednak nie wszystko – strategia employer branding skupia się także na bonusach do wynagrodzenia. Chcąc zbudować pozytywny wizerunek firmy, warto więc zaoferować pracownikom przydatne benefity pozapłacowe. Dostarcza ich np. firma Edenred. Wśród proponowanych przez nią świadczeń znajduje się szereg korzystnych rozwiązań, w tym karnety sportowe, dodatki na kulturę, bony lunchowe czy karty podarunkowe. Ich niebywałą zaletą jest to, że bez trudu można dostosować je do preferencji konkretnej osoby. Pracownik sam decyduje, w jaki sposób wykorzysta przyznane mu benefity, co daje mu dużą elastyczność i wzmacnia jego satysfakcję oraz lojalność wobec firmy.

Duży wpływ na kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa ma także dbałość o rozwój podwładnych. Zgodnie ze strategią employer brandingu, pracodawca powinien przedstawić pracownikom jasną ścieżkę kariery i awansu, a także dać im dostęp do szkoleń, dzięki którym będą mogli poszerzać swoje kwalifikacje. Ciekawym rozwiązaniem jest też tworzenie firmowej bazy wiedzy, czyli np. prenumerata branżowych czasopism czy zakup książek o specjalistycznej tematyce.

Wewnętrzny employer branding polega też na stworzeniu przyjaznej atmosfery w firmie. W tym celu warto organizować cykliczne imprezy firmowe, a także wyjazdy integracyjne.

Jakie są działania związane z zewnętrznym employer brandingiem?

Drugi typ employer brandingu stanowią działania zewnętrzne, których adresatami są kandydaci do pracy. Aby zbudować świadomość marki i zyskać miano „pracodawcy z wyboru”, ponownie warto wyeksponować korzyści płynące z zatrudnienia w danej firmie. Składają się na nie zarówno benefity pozapłacowe, jak i możliwość rozwoju czy dobra atmosfera. Skąd jednak potencjalni pracownicy mają dowiedzieć się o dogodnych warunkach pracy, oferowanych przez przedsiębiorstwo? Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku odpowiednie zaangażowanie firmy. Aby osiągnąć swój cel, powinna angażować się w różnego typu eventy branżowe, akcje charytatywne, a także aktywnie uczestniczyć w targach pracy oraz w wydarzeniach organizowanych przez uczelnie wyższe. Poprzez wielokierunkowe promowanie przedsiębiorstwa możliwe jest dotarcie do większej liczby osób oraz zaprezentowanie się im z jak najlepszej strony. Oprócz działań „w terenie” warto także zwrócić większą uwagę na treść przygotowywanych ofert zatrudnienia i zadbać o to, aby były atrakcyjne i odpowiadały oczekiwaniom kandydatów do pracy.

Dlaczego warto wprowadzić strategię employer branding?

Stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, która nie tylko oferuje korzystne świadczenia pozapłacowe, ale gwarantuje też rozwój i odznacza się ciekawymi wartościami to klucz do sukcesu na dzisiejszym rynku pracy. Wprowadzenie tego typu działań może w znaczący sposób pomóc w przyciągnięciu wykwalifikowanych pracowników, a także w zatrzymaniu ich w przedsiębiorstwie.

Jedna odpowiedź do “Czym jest employer branding?”

  1. Tymek pisze:

    Ciekawa strategia no i niestety bardzo potrzebna w dzisiejszych czasach. 20 lat temu nie musialem robic jakis specjalnych krokow by utrzymac pracownika, teraz trzeba sie wykazac. Dla moich ludzi mam karnety na silownie wymienne na bilety do kina, pakiet medyczny z medicover i szkolenia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Udostępnij

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2020