Menu

Automatyzowany serwis dla sklepów internetowych

Zarządzanie sklepem internetowym wymaga kompleksowego, profesjonalnego podejścia. Jeżeli chce się osiągać wysokie wyniki sprzedaży (a przecież właśnie zysk stanowi priorytet w każdej działalności biznesowej), niezwykle przydatna okazuje się automatyzacja wszystkich możliwych procesów. Dowiedz się, jak można w tym celu wykorzystywać PublBox.

Potęga mediów społecznościowych

Jeżeli posiadasz tradycyjny sklep stacjonarny, zapewne wykorzystujesz wiele standardowych form reklamy, jak szyldy czy plakaty. Starasz się uzyskać przewagę konkurencyjną dzięki atrakcyjnej lokalizacji czy ciekawemu wystrojowi wnętrza. Nieco inne podejście charakteryzuje branżę sklepów internetowych. W sieci istnieją pewne ograniczenia, ale i możliwości z ogromnym potencjałem zarobkowym. Można napisać dziesiątki artykułów na temat content marketingu, pozycjonowania czy szerzej, budowania wizerunku w internecie, ograniczmy się więc do popularnych mediów społecznościowych.

To właśnie social media sprawiają, że niewielkie sklepy oraz inicjatywy online zyskują ogromne zainteresowanie, co przekłada się na intratne zyski. Dziś praktycznie każdy z nas może zaprojektować, poprowadzić i zamienić w sukces własny sklep w internecie. Bez punktu stacjonarnego, bez dużych przestrzeni magazynowych, bez ogromnych nakładów na reklamę czy szerzej – funkcjonowania na rynku. Liczy się głównie pomysł, a resztę nadrabia się kreatywnością i pracowitością. Myślisz, że to skomplikowane pod względem informatycznym? Nic bardziej mylnego. Sklepy internetowe działające w ramach specjalnych platform są w dużej mierze zautomatyzowane, dlatego potrafią je obsługiwać nawet osoby, które nie znają się na zbytnio na komputerach i IT.

Założenie konta na Facebooku, Twitterze czy Instagramie nic nie kosztuje. Prowadzenie działań teoretycznie też nie, chociaż wiemy, że do osiągnięcia efektów warto używać sponsorowanych postów, a nawet zlecić zarządzanie social mediami fachowcowi. Z drugiej strony automatyzacja, o której za chwilę szerzej napiszemy, sprzyja samodzielnej pracy nad wizerunkiem w mediach społecznościowych. Okazuje się, że przy użyciu takich narzędzi jak PublBox znajdujesz wystarczająco dużo czasu na inne działania, podczas gdy efektywność na portalach nie spada, a  wręcz wzrasta.

Czy właściciel e-commerce powinien korzystać tylko z jednego lub przeciwnie – ze wszystkich portali społecznościowych? Nie ma złotej odpowiedzi – to zależy od profilu działalności. Facebook jest najbardziej „multitematyczny”, ponieważ posiada mnóstwo funkcji i zrzesza ponad 2 mld użytkowników z całego świata. Z kolei Twitter jest bardziej wyspecjalizowany, przydatny, ale nie w przypadku każdego typu sklepu. Instagram ma natomiast ogromny potencjał z uwagi na skupienie wokół zdjęć i filmów. Możliwość łączenia sprzedawanych produktów z określonym stylem życia w atrakcyjnym wizualnie formacie przynosi duże zainteresowanie i przekłada się na wyniki sprzedaży. Są przecież jeszcze inne media społecznościowe, jak YouTube, Pinterest, LinkedIn, Snapchat… Można wymieniać dalej. Pytanie jednak, jaka jest Twoja grupa docelowa, z czego korzystają Twoi klienci i jakie są ich potrzeby.

W mediach społecznościowych można bazować na rozmaitym przekazie: merytorycznym, zagadkowym, zabawnym, szokującym, inspirującym. Wszystko wymaga jedynie pomysłowości, spójnej strategii, a także konsekwencji. Nie sztuką jest zdobycie wielu „lajków”, liczy się aktywność. Nie sztuką jest również wywołanie sporego zamieszania, liczy się przełożenie tego na zwiększenie stałego zainteresowania sklepem i produktami. Dlatego jeżeli planujesz prowadzenie sklepu w internecie lub już to robisz, myśl długofalowo, dochodząc do celu małymi krokami. Nie zrażaj się na początku ograniczonymi zasięgami, niewielką liczbą komentarzy czy polubień. Do wszystkiego trzeba dojść, budując spójną komunikację poprzez atrakcyjny content. Zapytasz: „skąd mam wziąć na to czas, gdy prowadzę sklep internetowy?”. Odpowiedź jest prosta: postaw na automatyzację!

Automatyzacja w social mediach: PublBox

Skupmy się na opisie najważniejszych funkcji PublBox, aby wyróżnić największe korzyści z perspektywy właściciela sklepu internetowego. Choć to ogólne narzędzie do zarządzania w mediach społecznościowych, z łatwością wyróżnimy elementy szczególnie pożądane i wykorzystywane w e-commerce.

Projekty – panel operacyjny

Logując się na platformę PublBox, a uczynisz to wygodnie nawet za pomocą konta Google lub Facebookowego, otrzymujesz dostęp do zarządzania konkretnymi projektami. Bez konieczności zakładania dodatkowych kont możesz operować w różnych przestrzeniach. W praktyce oznacza to, że jeżeli prowadzisz np. dwa odrębne biznesy, choćby sklepy internetowe z różnym asortymentem, w jednym miejscu zarządzasz oboma. Przełączając się z projektu na projekt, nie opuszczasz strony, nie tracisz czasu, a także nie ryzykujesz pomyłki. Na stronie głównej wyświetlają się ostatnie aktywności, zaplanowane posty oraz nowe tematy. Wszystko, co elementarne i najważniejsze. Znajdziesz także tzw. tutorial, który uczy wykorzystania funkcji aplikacji.

Zakładka Smart Kalendarz

Gdy prowadzisz sklep internetowy, Twoja aktywność jest rozłożona w czasie. Przyjmujesz zlecenia, wysyłasz produkty, odpisujesz na wiadomości, dokładasz nowe propozycje na stronę, a jeszcze trzeba zadbać o reklamę w mediach społecznościowych. Jeśli jest ich kilka, tym bardziej potrzebujesz wsparcia, aby niczego nie przeoczyć i o niczym nie zapomnieć. Przydadzą Ci się przypomnienia, a ustawisz je właśnie w zakładce Smart Kalendarz. Znajdziesz tu rozpiskę dni i godzin, do których możesz przyporządkować zaplanowane posty i aktywności. Co więcej, możesz zaplanować nie tylko najbliższe dni, ale również miesiące! W tym miejscu przygotowujesz wpisy na przyszłość: wpisując słowa, dodając materiały multimedialne (zdjęcia, filmy, grafiki, dźwięki, GIF-y), przypisując kategorie i korzystając z dostępnych szablonów. Dzięki tym wszystkim możliwościom w prosty sposób promujesz sklep poprzez dodawanie informacji o nowych produktach, publiczne odpowiadanie na pytania czy zachęcanie do zakupów.

Strategia treści

Nie każdy sprzedawca ma z góry założony plan komunikacji w mediach społecznościowych. Szczerze mówiąc, takie grono wydaje się dość niewielkie. Jeżeli szukasz inspiracji, PublBox w sposób automatyczny pomoże Ci ułożyć indywidualny plan dodawania treści. Przecież mało kto z nas wie, o której godzinie i w jakie dni dodawać posty, jak rozkładać akcenty w komunikacji, w którym kierunku podążać.

W zakładce Strategia Treści odpowiadasz jedynie na 4 pytania w ankiecie. Zaznaczasz, czym się zajmujesz, jaki jest Twój cel, preferowana częstotliwość postów oraz czas trwania strategii. Widzisz, jakie to proste? Wynik jest zawsze dopasowany do Twoich potrzeb. Przekonaj się, że w mediach społecznościowych plan to więcej niż połowa potrzebna do osiągnięcia efektywności i sukcesów. Zamiast przypadkowości postaw na sprawdzoną wiedzę przepuszczoną przez specjalny algorytm.

Edytor Graficzny

Kolejną funkcją, która z pewnością przydaje się właścicielom sklepów internetowych, jest Edytor Graficzny. To oczywiste, że większość z nas nie umie obsługiwać specjalistycznych programów takich jak Corel czy Photoshop, ale pragnie posiadać atrakcyjne materiały wizualne. Okazuje się jednak, że korzystając z legalnych i dostępnych w Publbox szablonów, niemal każdy radzi sobie z przygotowaniem własnych okładek, avatarów i postów, idealnych na konto na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Wystarczy edytować szablon, personalizując go pod kątem własnej działalności. Dołóż cytat, dane, slogany czy angażujące hasła i ciesz się profesjonalną treścią, która powstaje w mgnieniu oka. Gotowy obrazek możesz zapisać i użyć w planowanym poście lub pobrać na dysk i wykorzystać w przyszłości, całkowicie legalnie.

Ustawienia zakładek

Jeżeli działasz w mediach społecznościowych, szybko dostrzeżesz, że poszczególne konta można ściśle dopasować do własnych potrzeb. Łącząc konto (na przykład Facebook) z PublBox, możesz w ramach platformy ustawić takie zakładki jak powitanie, konkurs fotograficzny, kupon, rabat grupowy, witryna czy sklep online. Wiesz, dlaczego Twoja konkurencja osiąga takie wyniki w mediach społecznościowych? Prawdopodobnie korzysta z automatyzacji! Pamiętaj, że podstawą sukcesu w mediach społecznościowych jest zaangażowanie użytkowników. A na tym Twój sklep może jedynie zyskać.

RSS

Długo można opisywać zalety RSS. Kto korzysta z agregatorów treści, docenia strony, które generują automatyczne nagłówki i wstępy do dłuższych treści. Choć RSS kojarzy się z internetem sprzed ery mediów społecznościowych, nadal stwarza spory potencjał do wykorzystania, również w przypadku sklepów.

Raporty

Spójność, konsekwencja, plan – tego wszystkiego potrzebujesz do skutecznych działań w mediach społecznościowych i sklepie internetowym, ale aby oceniać dotychczasowe kroki, niezbędne są rzetelne raporty. PublBox je generuje i udostępnia w Twoim indywidualnym panelu. Nie musisz zmieniać strony, jedynie zakładkę.

Akademia

Prowadzenie sklepu internetowego nie zawsze idzie w parze z wiedzą na temat mediów społecznościowych. Z PublBox nadrobisz ją bez konieczności wykupowania dodatkowych szkoleń. Dowiesz się więcej na temat strategii, społeczności, analityki czy specyfiki poszczególnych portali, zapisując się na kursy trwające ok. 1–3 godziny. Masz wolną chwilę? Wykorzystaj ją na naukę!

Jak widzisz, PublBox, czyli zautomatyzowany serwis do obsługi mediów społecznościowych, świetnie sprawdza się w przypadku posiadaczy sklepów internetowych. Przekonaj się o tym osobiście!

Artykuły powiązane

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Wszystkie prawa zastrzeżone | All rights reserved Magazyn VIP 2018