Suzuki wprowadziło do sprzedaży Vitarę w 2015 r. To obecnie najlepiej sprzedający się w Polsce samochód tej marki. Jego najnowsza wersja, oznaczonej symbolem S, różni się nieco od poprzednich propozycji. Czym? Przede wszystkim całkiem nowym silnikiem
Nowy turbodoładowany silnik Boosterjet o pojemności 1,4 litra uzyskał moc 140 KM, czyli o 20 więcej niż stosowany dotychczas silnik wolnossący o pojemności 1,6 litra. Dzięki zwiększonej mocy ta jednostka napędowa umożliwia bardziej dynamiczną jazdę. W porównaniu do poprzednika charakteryzuje się też mniejszym zużyciem paliwa.
Oprócz powyższej zmiany w nowej wersji dokonano pewnych przetasowań w stylistyce pojazdu. Metamorfozie uległy kształt osłony chłodnicy oraz minimalnie wystrój wnętrza. Wprowadzono czerwone akcenty na desce rozdzielczej. Ten sam kolor zastosowano na obręczach wlotów powietrza i w ściegu na obszyciu sportowej kierownicy. Vitara S uzyskała dodatkowe wyposażenie. Zamontowano w niej światła do jazdy dziennej w systemie LED, skórzano-zamszową tapicerkę siedzeń, system Radar Brake Suport i adaptacyjny tempomat.
Dzięki systemowi AllGrip z elektronicznym wielopłytkowym sprzęgłem „eska” auto automatycznie przechodzi w tryb napędu na przednie koła (tak się dzieje w czasie jazdy przy dobrej przyczepności) lub zwiększa moment przenoszony na tylną oś (to w momencie wykrycia poślizgu na przedniej osi). Poprzez zestaw czujników komputer analizuje takie dane, jak warunki pogodowe, pozycja pedału przyśpieszenia czy kąt skrętu kierownicy, dzięki czemu z wyprzedzeniem może reagować na zaistniałą na drodze sytuację. System aktywny jest tylko w trybie Auto.
Istnieje możliwości wyboru trybu jazdy. W pierwszym z nich – Sport – samochód sprawdza się najlepiej na krętych drogach. System optymalizuje reakcje silnika i właściwości jezdne podczas zakrętów. Tryb Snow umożliwia jazdę po zaśnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach, natomiast Lock wyjazd z głębokiego śniegu, piachu lub błota. Trzeba jednak dodać, że auto najlepiej sprawdza się w jeździe miejskiej i nie jest typowym pojazdem offroadowym.
Niewątpliwą zaletą samochodów Suzuki Vitara jest ich relatywnie niska cena. W wersji podstawowej pojazd jest dostępny już za 61 tys. zł. W wersji S cena jest jednak znacznie wyższa. Kwota, jaką trzeba wyłożyć za model wyposażony we wszystkie opisane systemy, to prawie 103 tys. zł.
Dodaj komentarz