Samolot o nazwie ACJ350 XWB w wersji -900 oferuje kabinę o powierzchni 270 m2. Wariant o bardzo dalekim zasięgu może przewozić 25 pasażerów na odległość 20 000 kilometrów lub pozostawać w powietrzu przez 22 godziny, co oznacza, że jest obecnie najnowocześniejszym i oferującym największe możliwości odrzutowcem korporacyjnym.
Samoloty szerokokadłubowe, takie jak ACJ350, mają powierzchnię równoważną kilku domom, więc stworzenie kabiny pasażerskiej spełniającej surowe wymogi certyfikacji bywa trudne, zwłaszcza kiedy instaluje się ją w kadłubie wykonanym z nowoczesnych materiałów, takich jak włókno węglowe.
W węglowym kadłubie ACJ350 wstępnie zainstalowano setki punktów montażowych, które bardzo ułatwiają pracę instalatorom wyposażenia kabiny. Ponadto Airbus ściśle współpracował z kilkoma firmami specjalizującymi się w montażu wyposażenia kabiny, aby zagwarantować swoim klientom bezproblemowe wykończenie samolotów.
Dostawy modelu Airbus A350-900 dla linii lotniczych rozpoczęły się w grudniu 2014 r. Wliczając wersję A350-1000, która jest obecnie opracowywana i ma wejść do służby w 2017 r., rodzina A350 zdobyła już około 800 zamówień od ponad 40 klientów.
źródło: waszaturystyka.pl fot: Airbus
Dodaj komentarz