Menu
  • Menu
    wyniki Grupy Renault

    Rekordowe wyniki Grupy Renault w 2017 roku

    W hotelu Sheraton w Warszawie Grupa Renault pochwaliła się swoimi sukcesami w zdobywaniu polskiego i światowego rynku.

    Wyniki Grupy Renault

    To był historyczny rok dla Grupy Renault na całym świecie. W ubiegłym roku koncern odnotował wzrost światowej sprzedaży o 8,5 proc., z prawie 4 milionami sprzedanych samochodów, co plasuje Renault na pierwszym miejscu na świecie wśród francuskich marek.

    Rok 2017 był rekordowy nie tylko dla marki Renault, lecz także dla pozostałych, które są częścią grupy. Dacia pobiła swój rekord, sprzedając 655 tys. egzemplarzy, co pozwoliło na osiągnięcie 12-procentowego wzrostu w stosunku do ubiegłego roku. Sprzedaż Łady, która od 2008 roku jest częścią koncernu Renault, wzrosła o 18 proc. Obecnie rynek rosyjski jest drugim najważniejszym dla koncernu.

    Światowy sukces marka Renault zawdzięcza face liftowi modelu Captur. Model ZOE stał się liderem na rynku samochodów elektrycznych – sprzedano 31 tys. sztuk. Daje to Renault prawie jedną czwartą udziału w rynku pojazdów napędzanych elektrycznie w Europie. Nowy Scenic został bardzo pozytywnie odebrany i zyskał 2. miejsce w Europie w segmencie C-MPV.

    Osiągnięcia w Polsce

    W Polsce Grupa Renault osiągnęła znakomity 18-procentowy wzrost sprzedaży, co pozwoliło markom grupy (Dacia i Renault) przesunąć się o jedną pozycję w górę. Powodzenie na polskim rynku koncern może zawdzięczać nowościom wprowadzonym w ubiegłym roku. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się nowy Scenic, odnowiony Captur oraz nowa odsłona Dacii Sandero. Dacia Duster nadal wiedzie prym w segmencie SUV-ów klasy C.

    Niezmiennym liderem sprzedaży w palecie modeli oferowanych przez Renault jest Clio, które znalazło się w TOP 3 segmentu klasy B z prawie 10 tys. zarejestrowanych modeli w ubiegłym roku. W klasie aut dostawczych najpopularniejszym modelem marki okazał się Dokker Van, którego sprzedano 2337 sztuk. Renult i Dacia mogą pochwalić się ogromnym sukcesem również na rynku flotowym. W 2017 roku sprzedaż aut koncernu do firm i instytucji wzrosła o 22,2 proc. Daje to rekordowe 42,5 tys. samochodów osobowych i dostawczych.

    Perspektywy na 2018 rok

    Celem koncernu na światowym rynku jest wzrost sprzedaży rzędu 2,5 proc. W Europie wzrost ten ma osiągnąć 1 proc. Kluczowe dla rozwoju mają być rynki azjatyckie, gdzie Grupa planuje większą ekspansję. W osiągnięciu celów mają pomóc nowe modele.

    W marcu zaprezentowany zostanie nowy Duster, a w maju – nowy Megane RS. Poprzez ujednolicony wygląd salonów sprzedaży, które zyskają nowoczesny design, rewitalizację ma przejść także wizerunek marki Dacia.

    Powrót torowej legendy

    Na koniec spotkania dyrektor ds. efektywności i rozwoju nowych projektów Andrzej Gemra zaprezentował nową odsłonę dawnej marki, która została wskrzeszona jako część koncernu Renault. Alpine – bo o niej mowa – powstała w 1955 roku z pasji do sportów samochodowych i osiągała sukcesy w takich prestiżowych imprezach, jak rajd Monte Carlo czy 24-godzinny wyścig Le Mans.

    Alpine posiada aluminiową konstrukcję dla redukcji masy, co w stosunku do mocy daje przyspieszenie rzędu 4,5 sekundy do 100 km/h. Model ten przeznaczony jest raczej dla klientów z zasobniejszymi portfelami, gdyż jego cena wynosi 256 tys. zł w wersji A110 Première Édition. Zamówienia przyjmowane są już od 6 grudnia ub. r. i można je składać w Alpine Centrum w Katowicach, gdzie dotychczas zgłosiło się 19 chętnych na ten sportowy samochód.

    Zdjęcia: materiały prasowe

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *