Perfumy Paco Rabanne Invictus czy 1 Million to hity perfumerii, które każdy rozpozna po charakterystycznym flakonie. Marka nie raz zmieniała rynek swoimi nowymi zapachami. Szczególnie ciekawie prezentuje się oferta Paco Rabanne dla mężczyzn.
Marka powstała w latach 60. na fali fascynacji kosmosem i możliwościami ówczesnej techniki. To Paco Rabanne odpowiadał za futurystyczny strój głównej bohaterki w kultowym filmie Barbarella. Twórca do Francji przybył z Hiszpanii, gdzie urodził się w sąsiedztwie miejscowości, z której pochodził inny słynny do dziś kreator mody – Christobal Balanciaga. Można więc powiedzieć, że sukces w modzie był mu pisany.
W wieku 30. lat wypuścił pierwszą kolekcję, a wkrótce powstały też perfumy. Od tej pory dom mody stał się znany nie tylko z ubrań, ale też z zapachów. Szczególne miejsce w ofercie zajmowały oryginalne perfumy męskie.
Ciekawym przykładem jest zapach uniseks Paco z 1996 roku. Większość kreatorów mody nie myślała wówczas o kosmetykach, z których mogą korzystać przedstawiciele obu płci. Paco Rabanne szybko jednak wyczuł potencjał w pomyśle Calvina Kleina, by tych samych perfum mogła używać kobieta i mężczyzna.
Tak powstał zapach Paco sprzedawany w prostej, metalowej puszce. Pomysł się przyjął dzięki połączeniu typowo męskiej bazy opartej o drewno i mech, a także kobiecej, lekkiej „góry”, na którą składały się kwiaty i cytrusy. Perfumy inaczej pachniały na kobiecej i męskiej skórze, za każdym razem zaskakując.
Nieco podobna, bo niejednoznacznie męska, jest propozycja z 2016 roku, czyli Ultraviolet Man Colours. Sam flakon jest odważny dzięki intensywnym kolorom jak z akwareli, które rzadko spotyka się w przypadku męskich perfum. Na kompozycję poza typowymi składnikami, znanymi z wody kolońskiej, składają się też te kojarzone raczej z damskimi perfumami, jak grejpfrut czy ambra.
Jednym z największych hitów marki do dziś są wypuszczone w 2013 roku perfumy dla mężczyzn Paco Rabanne Invictus. Na uwagę zwraca tu charakterystyczny flakon w kształcie pucharu. Perfumami Invictus Paco Rabanne pokazał, że liczy się również otoczka zapachu. W tym przypadku nawiązanie do pucharu sprawiło, że jest to jeden z najchętniej kupowanych na prezent flakonów na okazje warte uczczenia, takie jak wygrana czy awans.
Na zapach Paco Rabanne Invictus składa się orzeźwiająca morska nuta, w której można wyczuć powiew cytrusów. Wszystko to oparte na typowo męskiej bazie, w warstwie serca wspartej nietypowym kobiecym jaśminem. Nazwa perfum Paco Rabanne Invictus pochodzi z łaciny i oznacza niezwyciężonego. Perfumy tworzyły aż cztery osoby, w tym „nosy” pracujące przed Paco Rabanne Invictus dla takich marek jak Davidoff czy Burberry.
Kolejnymi perfumami, które miały przyciągać uwagę również flakonem, były Paco Rabanne 1 Million. Koncept opakowania zapachu w imitację sztabki złota od tamtej pory powieliły dziesiątki marek, ale to ta była pierwsza. To cytrusowo-korzenny aromat, w którym da się wyczuć cynamon, cytrynę i skórę.
To ją kupię mężowi kilka opakowań