Menu
  • Menu
    Jak zachęcić panów do ćwiczeń

    Jak zachęcić panów do regularnych ćwiczeń w fitness clubie?

    Wiele badań potwierdza, że kobiety są bardziej lojalnymi klientkami fitness clubu. Mężczyźni korzystają z ofert takich miejsc intensywniej, ale częściej też rezygnują, tracą początkowy zapał, są mniej sumienni. Mówi się o nich – słomiany zapał. Co menadżer clubu i trener personalny może zrobić by wzmocnić motywację mężczyzn?

    W codziennej pracy z klientem pomoże kilka wartościowych porad i wskazówek. Fitness club to nie tylko prowadzenie treningów przez profesjonalistów, to także sprzedaż, zarządzanie i komunikacja. Oto kilka porad, które mogą pomóc w budowaniu bazy stałych klientów fitness clubu:

    1. Stwórz możliwość rywalizacji z innymi. Psychologia płci i rozwoju wyraźnie mówi o tym, że mężczyźni najbardziej są zainteresowani tym, czego jeszcze nie zdobyli. Rywalizacja sportowa jest dla mężczyzn atrakcyjna, gdy są cele do zdobycia, progi do przekroczenia.
    2. Atrakcje dla zmysłu wzroku. Nie od dziś wiadomo, że mężczyźni są wzrokowcami, warto to wykorzystać w projektowaniu sali do ćwiczeń. Sposoby są różne. Męski sektor do ćwiczeń może np. wspierać asystentka udzielająca wskazówek i porad. Komunikaty marketingowe również powinny być przekazywane bardziej „na wzrok” niż „na słuch”, np. poprzez plakaty.
    3. Mężczyźni lubią być wynagradzani za coś, nie doceniają nagrody przyznanej bez wysiłku. Zatem opracuj plan pracy, który pozwoli mężczyźnie uzyskać bonus, który można przyznać stosunkowo szybko. Szczególnie na początku mężczyzna musi uzyskać dużą motywację.
    4. Unikaj krytyki. Zamiast tłumaczyć klientowi, że coś źle zrobił należy pokazać realną korzyść z proponowanego nowego rozwiązania.
    5. Dopasuj oczekiwania do wieku, męskich oczekiwań i determinacji. Motywacja i model zachowań mężczyzny zależy w dużej mierze od wieku. Młodzi mają wyższy poziom testosteronu, mają potrzebę rywalizacji o status, partnerki, zaś starsi koledzy są nastawieni na współpracę, budowanie trwałych relacji. Proponując ofertę treningu dla panów warto wziąć te czynniki pod uwagę. Plan treningowy powinien być wszechstronny.
    6. Znajdź mocne strony klienta. Każdy ma swoje preferencje. Warto od nich zacząć pracę. W kolejnym kroku wprowadzić serię ćwiczeń na słabsze części ciała. W pracy należy zwiększać zaangażowanie do ćwiczeń o dużym stopniu intensywności, dające lepsze rezultaty i większą satysfakcję.
    7. Promocje i rabaty. Poniesione koszty są szczególnie ważne dla facetów. Specjalne promocje p.: „W pierwszy weekend miesiąca – dla męskiego grona wszystko 50 proc. taniej”. Warto wysłać taką informację spersonalizowanym mailingiem.
    8. Atrakcyjne oferty dla par. Są mężczyźni, którzy w pracy nad swoją kondycją bardzo doceniają wsparcie ich kobiet. Coraz więcej też par jako wspólne hobby wybiera zdrowy tryb życia, w tym regularny trening i zdrowa dieta. Otwarcie się na pary, zaoferowanie ciekawych treningów dla obu płci, możliwość wykupienia wspólnego karnetu w specjalnej ofercie będzie przyciągało na pewno wielu zainteresowanych. A fitness club będzie kojarzony z miejscem przyjemnych, wspólnych chwil.
    9. Plazma i inne nowoczesne sprzęty. Pamiętajmy, że fitness club ma być miejsce, który ma dostarczyć dużo przyjemności, wrażeń, klient powinien wyjść z poczuciem, że coś zyskał. Często mężczyźni nie potrafią zrezygnować z transmisji meczu ulubionej drużyny. Doskonałym pomysłem jest umieszczenie przed bieżniami, rowerkami i innymi sprzętami dużej plazmy w centralnym punkcie sali.
    10. Organizowanie maratonów. Maratony to coraz bardziej popularne forma aktywności. Ich tematyka się rozrasta, organizowane są maratony dla biegaczy, rolkarzy, a także rowerowe. Zorganizowanie takiego wydarzenia, następnie umieszczenie plakatu z informacją i dobra zabawa przyciągnie duże grono pasjonatów sportu.

     

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *