Hyundai Ioniq – koreańska alternatywa

Opublikowano: 11 listopada 2016

Hyundaia Ioniq zaprezentowano na Geneva Motor Show 2016. To pierwszy na świecie model, który oferowany jest z trzema różnymi napędami do wyboru. Powstał na nowej platformie podłogowej Hyundaia, zaprojektowanej specjalnie dla modeli wykorzystujących alternatywne i nowoczesne napędy. Jej zadaniem jest odpowiednie prowadzenie przy efektywnym wykorzystaniu ekologicznego napędu

Pierwsza wersja nowego modelu to wersja elektryczna (EV), którą wyposażono w bardzo wydajne baterie litowo-jonowe. Kolejna to wariant hybrydowy typu plug – in (PHEV) – tu wydajne baterie współpracują z jednostką benzynową, można je ładować w gniazdku. Trzeci napęd to typowa wersja hybrydowa (HEV), gdzie elektryczny silnik wspomaga pracę swojego benzynowego odpowiednika i jest doładowywany podczas jazdy, np. w trakcie hamowania.

ioniq-hybrid-powertrain

Jako pierwszy w salonach pojawił się testowany przez nas Ioniq Hybryd – to odpowiedź na zapotrzebowanie współczesnych klientów, którzy poszukują wyróżniających się modeli hybrydowych.

Auto jest bardzo komfortowe w użytku, posiada również atrakcyjną stylistykę, a – co istotne – jest jednym z najoszczędniejszych modeli w swojej klasie. Ioniq Hybrid jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 43,5 KM (32 kW), zasilanym zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Auto wyposażono w 2-sprzęgłową skrzynię biegów 6DCT, dlatego jest niezwykle dynamiczne. Zmiany biegów odbywają się płynnie, kierowcy mają do dyspozycji trzy tryby pracy: Sport, Komfort oraz Eco.

Na uwagę zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 tys. km. Nie mają one efektu pamięci, co oznacza, że przez cały czas dostępna jest początkowa pojemność; schowane są one pod tylną kanapą, przez co środek ciężkości położony jest centralnie.

Takie rozwiązanie poprawia komfort jazdy i oczywiście pozwala wykorzystać całą pojemność bagażnika, czyli 550 litrów.

Sylwetka nowego Hyundaia ma opływowe kształty, przez co nieco przypomina model typu coupe. Ioniq oferuje wiele funkcji zwiększających wygodę oraz bezpieczeństwo, np. Android Auto lub interfejsy Apple CarpPlay (integracja smartfonów z samochodem staje się po prostu banalna). Zaletą jest także wyświetlacz o przekątnej 7 cali, którego wysoka rozdzielczość gwarantuje przejrzystość cyfrowych wskaźników. Dodatkowo na komfort jazdy wpływają 2-strefowa automatyczna klimatyzacja z jonizatorem, aktywny tempomat, czujnik deszczu oraz tylna kamera. Ioniq Hybrid spełnia wszystkie standardy bezpieczeństwa, uzyskał maksymalną liczbę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści