Opcjonalnie Golf Alltrack wyposażony jest w system wspomagania parkowania Park Assist. Wykrywa on miejsca do parkowania prostopadłego i równoległego, umożliwia też wyjazd z miejsca postojowego – od kierowcy wymaga się jedynie obsługi pedałów gazu i hamulca. Auto posiada również, chroniący przed wielokrotnymi kolizjami, system automatycznego hamowania po kolizji. Uaktywnia się on po zderzeniu, ale kierowca w każdej chwili może przejąć kontrolę nad pojazdem.
Składa się z: systemu ruszania pod górę, zapobiegającego staczaniu się pojazdu, systemu zjazdu ze wzniesienia, który reguluje prędkość obrotami silnika i umożliwia zjazd w granicach do 30 km/h, systemu ułatwiającego ruszanie w trudnym terenie poprzez automatyczne dopasowanie siły przyśpieszenia do warunków, wreszcie systemu stabilizacji toru jazdy, dopasowanego do poruszania się po bezdrożach.
W opcji dostępny jest też system Front Assist. Przy prędkościach do 250 km/h ostrzega on kierowcę o zbliżającym się z naprzeciwka z niebezpieczna prędkością pojeździe – robi to za pomocą sygnałów dźwiękowych i optycznych, a przy braku reakcji sam redukuje prędkość. Podczas jazdy miejskiej do prędkości 30 km/h Front Assist zatrzymuje samoczynnie samochód przed przeszkodą.
Producenci zadbali też o wygodę. Opcjonalnie samochód może być wyposażony w fotel ergoActive, posiadający 14-kierunkową regulację oraz elektrycznie podgrzewany z funkcją masażu. W opcji można także otrzymać panoramiczny rozsuwany dach. Dużym udogodnieniem jest bagażnik o pojemności do 1,6 tys. litrów.
W Polsce samochód dostępny jest z silnikiem benzynowym 1,8 TSI o mocy 180 KM lub z silnikami diesla: 1,6 TDI o mocy 110 KM oraz 2,0 TDI o mocy 150 KM i 185 KM. Niestety cena auta nie należy do najniższych. W najtańszej wersji podstawowej kosztuje prawie 109 tys. zł.
Dodaj komentarz