Już na początku czerwca wszystkich przedsiębiorców w Polsce, współpracujących albo mających zamiar współpracować z chińskimi producentami, czeka niezwykle ciekawe wydarzenie. W dniach od 6 do 8 czerwca w centrum handlowo-kongresowym Ptak Warsaw Expo odbędą się targi China Homelife. Podczas tego wydarzenia swoje wyroby zaprezentują producenci z Chin.
Do Polski przyjedzie około 1600 producentów, reprezentujących dziesięć najbardziej popularnych i pożądanych branż. Najliczniej reprezentowana branża to odzież i tekstylia, swoją obecność potwierdziło aż sześciuset producentów. Kolejną pod względem liczebności jest branża szeroko pojętych upominków, w ramach której zaprezentuje się 300 firm. Poza tym będzie można zobaczyć producentów sprzętu AGD, materiałów budowlanych, maszyn i narzędzi, mebli, oświetlenia i artykułów elektrycznych, żywności oraz części samochodowych. Praktycznie każdy przedsiębiorca znajdzie tu odpowiednią dla siebie kategorię tematyczną.
Trzeba zaznaczyć, że żadna spośród firm, które zaprezentują się na China Homelife nie znajdzie się tam przypadkowo. Każda z nich została poddana dokładnej weryfikacji przede wszystkim pod kątem jakości produktów, możliwości produkcyjnych, a nawet historii finansowej. Wszystkie zaprezentowane produkty będą również posiadały odpowiednie certyfikaty jakości, dostosowane do wymagań Unii Europejskiej.
Dla firm, które wcześniej nie nawiązywały współpracy z przedstawicielami Państwa Środka, ale mają to w planach, ciekawym wydarzeniem będą wykłady (7–8 czerwca) oraz warsztaty (6 czerwca), podczas których będzie można dowiedzieć się, jak skutecznie i bezpiecznie handlować z chińskimi firmami. Spośród poruszanych tematów najciekawiej prezentują się: procedury związanymi ze sprowadzaniem towarów z Chin, optymalizacja kosztów transportu, kontrola jakości, e-commerce oraz nieporozumienia na tle kulturowym. Wstęp na wszystkie warsztaty jest bezpłatny.
Chińscy producenci nie poprzestają tylko na prezentacji swoich wyrobów – część produktów będzie można także zakupić na miejscu, co stanowi niewątpliwą atrakcję tego wydarzenia. Na wszystkie produkty przewidziane są rabaty, sięgające nawet do 40% wartości cen hurtowych. Dodatkowo koszty zakupionych produktów obniża brak cła oraz kosztów związanych z transportem. Dla wygody klientów przewidziano dwie formy płatności: gotówką oraz kartą płatniczą.
Współpraca z chińskimi firmami to nie tylko domena wielkich koncernów, ale coraz częściej dotyczy małych i średnich przedsiębiorstw, także z Polski. Nasze firmy ciągle więcej towarów importują z Chin, niż do nich eksportują i ta relacje na razie nie ulegną zmianie. Różnica między wartością towarów wysyłanych a sprowadzanych stale się powiększa. Z roku na rok sukcesywnie rośnie też wartość importowanych towarów i jest to trend zauważalny. W roku 2004 wartość importu wynosiła niespełna 20 milionów złotych, tymczasem w 2016 r. sięgała już blisko 100 milionów złotych. Stanowi to 12% całkowitego importu towarów do Polski.
Od kilku lat Polska jeszcze bardziej zacieśnia relacje gospodarcze z Chinami. Wzajemne wizyty polityków z obu krajów, nasilające się w ostatnim czasie dzięki ustabilizowaniu sytuacji politycznej w Chinach, wpływają pozytywnie na rozwój handlu. Chińczycy są bardzo zainteresowani pozyskiwaniem nowych rynków zbytu dla swoich produktów, a ich drogę do Europy nazywa się Nowym Jedwabnym Szlakiem.
Centrum targowo-kongresowe Ptak Warsaw Expo to największe tego typu centrum w Europie Środkowej. Sześć nowoczesnych hal daje do dyspozycji firm ponad 143 tysiące m² powierzchni wystawienniczej. Ponadto w obrębie kompleksu znajduje się 15 tysięcy miejsc parkingowych. Targi China Homelife to największa tego typu impreza w naszej części Europy i choćby dlatego nie warto przejść obok niej bez zainteresowania.
Dodaj komentarz