Zakończył się I etap XVII edycji konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości” skierowanego do sektora finansowego, czyli banków i ich oddziałów, w którym stawiamy na indywidualne podejście do klienta z sektora MSP, nowoczesność stosowanych rozwiązań, wiarygodność placówki i co najważniejsze merytoryczne przygotowanie jej pracowników.
Uczestnicy konkursu mogą brać udział w jednej z trzech kategorii: banków uniwersalnych, banków spółdzielczych i małych banków lokalnych oraz oddziałów bankowych. Do II etapu bieżącej edycji zakwalifikowały się poniżej zaprezentowane banki.
W kategorii banków uniwersalnych:
W kategorii banków spółdzielczych i małych banków lokalnych:
Program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorcy” realizowany jest od 17 lat. W tym roku pieczę nad jego przebiegiem objęła Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy Krajowej Izbie Gospodarczej, która ma bogate i wieloletnie doświadczenie w organizacji programów certyfikacyjnych dla gmin i przedsiębiorców. Instytut kontynuuje Program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorcy” wprowadzając nowe elementy i zwiększając pulę korzyści dla jego laureatów.
XVII edycja programu to wiele nowych korzyści dla laureatów. Poza uzyskaniem Godła Promocyjnego Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości, będącego potwierdzeniem spełniania wysokich standardów jakości i dającego możliwość posługiwania się nim w materiałach promocyjnych i handlowych banku, co niewątpliwie wpływa na wzmocnienie wizerunku banku i budowanie zaufania wśród obecnych i potencjalnych klientów (nie tylko z sektora MSP), program oferuje możliwość uzyskania niezależnego od banku porównania standardów jakości w zakresie obsługi przedsiębiorców i oceny faktycznej ich realizacji w praktyce operacyjnej oddziałów bankowych, dzięki czemu bank może podjąć skuteczne i ukierunkowane działania służące podwyższeniu jakości świadczonych usług.
Porównanie to będzie możliwe dzięki badaniu jakości usług i oferty dla klienta zrealizowane „metodą tajemniczych klientów”, badaniu zgodności systemów, procedur, praktyk zapewniania jakości obsługi MSP z faktycznie uzyskanymi wynikami przez tajemniczych klientów oraz badaniu jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw. Banki otrzymają raport benchmarkingowy oceniający ilościowo i jakościowo systemy obsługi klientów z sektora MSP, a także zobrazowanie tych wyników na tle wyników innych banków. W raporcie znajdzie się także ocena promocji oraz informacji skierowanych do sektora MSP. Raport pozwoli bankom na lepsze dopasowanie swojej oferty do potrzeb sektora MSP.
Udział w programie to także możliwość zaprezentowania oferty oraz fachowych porad Laureatom programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a także nawiązania kontaktów z przedstawicielami kilkuset przedsiębiorstw – laureatów programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” – podczas ogłoszenia wyników programu w trakcie Wielkiej Gali. Będzie to okazja do bezpośrednich rozmów z osobami decyzyjnymi oraz promocji oferty skierowanej do sektora MSP wśród kilkuset rzetelnych i wyróżniających się na rynku przedsiębiorstw.
Weryfikacja uczestników odbywa się w dwóch etapach:
– jakości usług i oferty dla klienta zrealizowane „metodą tajemniczych klientów”;
– badanie zgodności systemów, procedur, praktyk zapewniania jakości obsługi MSP z faktycznie uzyskanymi wynikami przez tajemniczych klientów;
– badanie jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw.
Banki i oddziały, które uzyskają 70 punktów na 100 możliwych w I i II etapie będą rekomendowane przez Zespół Audytorów Jakości do przyznania Godła Promocyjnego. W oparciu o ten ostateczny wynik (I i II etap) Kapituła Konkursu podejmie decyzję o przyznaniu poszczególnych nagród. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest do 31.10.br.
Więcej informacji nt. konkursu można uzyskać na stronie http://www.bankprzyjazny.pl/
2016-05-16
Dodaj komentarz