Banki Przyjazne dla Przedsiębiorców

Opublikowano: 1 maja 2016

Zakończył się I etap XVII edycji konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości” skierowanego do sektora finansowego, czyli banków i ich oddziałów, w którym stawiamy na indywidualne podejście do klienta z sektora MSP, nowoczesność stosowanych rozwiązań, wiarygodność placówki i co najważniejsze merytoryczne przygotowanie jej pracowników.  

Uczestnicy konkursu mogą brać udział w jednej z trzech kategorii: banków uniwersalnych, banków spółdzielczych i małych banków lokalnych oraz oddziałów bankowych. Do II etapu bieżącej edycji zakwalifikowały się poniżej zaprezentowane banki.

W kategorii banków uniwersalnych:

  • Bank Zachodni WBK S.A.
  • Bank BGŻ BNP PARIBAS,

W kategorii banków spółdzielczych i małych banków lokalnych:

  • Bank Spółdzielczy w Bielsku Podlaskim,
  • Bank Spółdzielczy w Czersku,
  • Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju,
  • Bank Spółdzielczy w Księżpolu,
  • Bank Spółdzielczy w Sławnie,
  • Bank Spółdzielczy w Zambrowie,
  • Podkarpacki Bank Spółdzielczy,
  • Pomorski Bank Spółdzielczy w Świdwinie,
  • Powiatowy Bank Spółdzielczy w Zamościu,
  • Rejonowy Bank Spółdzielczy w Lututowie,
  • Sierpecki Bank Spółdzielczy,

Program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości”

Program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorcy” realizowany jest od 17 lat. W tym roku pieczę nad jego przebiegiem objęła Fundacja „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy Krajowej Izbie Gospodarczej, która ma bogate i wieloletnie doświadczenie w organizacji programów certyfikacyjnych dla gmin i przedsiębiorców. Instytut kontynuuje Program „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorcy” wprowadzając nowe elementy i zwiększając pulę korzyści dla jego laureatów.

Główne korzyści dla laureatów

XVII edycja programu to wiele nowych korzyści dla laureatów. Poza uzyskaniem Godła Promocyjnego Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców – Bankowa Nagroda Jakości, będącego potwierdzeniem spełniania wysokich standardów jakości i dającego możliwość posługiwania się nim w materiałach promocyjnych i handlowych banku, co niewątpliwie wpływa na wzmocnienie wizerunku banku i budowanie zaufania wśród obecnych i potencjalnych klientów (nie tylko z sektora MSP), program oferuje możliwość uzyskania niezależnego od banku porównania standardów jakości w zakresie obsługi przedsiębiorców i oceny faktycznej ich realizacji w praktyce operacyjnej oddziałów bankowych, dzięki czemu bank może podjąć skuteczne i ukierunkowane działania służące podwyższeniu jakości świadczonych usług.

Porównanie to będzie możliwe dzięki badaniu jakości usług i oferty dla klienta zrealizowane „metodą tajemniczych klientów”, badaniu zgodności systemów, procedur, praktyk zapewniania jakości obsługi MSP z faktycznie uzyskanymi wynikami przez tajemniczych klientów oraz badaniu jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw. Banki otrzymają raport benchmarkingowy oceniający ilościowo i jakościowo systemy obsługi klientów z sektora MSP, a także zobrazowanie tych wyników na tle wyników innych banków. W raporcie znajdzie się także ocena promocji oraz informacji skierowanych do sektora MSP. Raport pozwoli bankom na lepsze dopasowanie swojej oferty do potrzeb sektora MSP.

Udział w programie to także możliwość zaprezentowania oferty oraz fachowych porad Laureatom programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, a także nawiązania kontaktów z przedstawicielami kilkuset przedsiębiorstw – laureatów programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” – podczas ogłoszenia wyników programu w trakcie Wielkiej Gali. Będzie to okazja do bezpośrednich rozmów z osobami decyzyjnymi oraz promocji oferty skierowanej do sektora MSP wśród kilkuset rzetelnych i wyróżniających się na rynku przedsiębiorstw.

Zasady i etapy weryfikacji

Weryfikacja uczestników odbywa się w dwóch etapach:

  • I etap to złożenie deklaracji uczestnictwa oraz wypełnienie ankiety prezentacji banku. Ankiety oceniane są przez Zespół Audytorów Jakości. Warunkiem przejścia do II etapu konkursu jest uzyskanie co najmniej 70 punktów na 100 możliwych.
  • W II etapie przeprowadzone zostaną badania:

– jakości usług i oferty dla klienta zrealizowane „metodą tajemniczych klientów”;

– badanie zgodności systemów, procedur, praktyk zapewniania jakości obsługi MSP z faktycznie uzyskanymi wynikami przez tajemniczych klientów;

– badanie jakości promocji i informacji skierowanej do małych i średnich przedsiębiorstw.

Banki i oddziały, które uzyskają 70 punktów na 100 możliwych w I i II etapie będą rekomendowane przez Zespół Audytorów Jakości do przyznania Godła Promocyjnego. W oparciu o ten ostateczny wynik (I i II etap) Kapituła Konkursu podejmie decyzję o przyznaniu poszczególnych nagród. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest do 31.10.br.

Więcej informacji nt. konkursu można uzyskać na stronie http://www.bankprzyjazny.pl/

2016-05-16

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
Zakończyła się 26. edycja programu Przedsiębiorstwo...
Dobrowolscy
Polskie produkty, najwyższa jakość, oryginalne receptury i t...
Przedsiębiorstwo Fair Play
Na każdym kroku o naszą uwagę jako konsumenta zabiegają rekl...
Polskie przedsiębiorstwa oraz samorządy rozwijają się w...
Przedsiębiorstwo Fair play ciekawi jutra
Wraz z nowym rokiem wystartowała kolejna – XXII edycja progr...