Robert Kupisz

Robert Kupisz pokazał na wybiegu orient pustyni

Opublikowano: 28 sierpnia 2017

Pokaz kolekcji DESERT by QПШ ROBERT KUPISZ, lato 2018 odbył się w industrialnych wnętrzach SOHO Factory w Warszawie. Inspiracją do stworzenia kolekcji były pustynie świata – ich wielobarwność, wieloznaczność, refleksyjność, różnorodność.

– Temat pustyni miałem w głowie od kliku sezonów. Pustynia jest dla mnie połączeniem magii z poczuciem całkowitej swobody. Pustynia jest egalitarna. Natura nie dzieli ludzi, jest apolityczna, areligijna i tak postrzegam pustynię, ze wszystkimi jej barwami, zapachami, dźwiękami, teksturami, kształtami. Pustynia to wolność. To ludzie stwarzają bariery, które są wg mnie całkowicie zbędne – mówi projektant.

Początkowo skupił się on na tajemniczości i barwach Sahary, ale w miarę prac nad kolekcją zainspirował się także m.in. pustyniami amerykańskimi i ruchem hipisowskim z lat 60.

– Obecnie pustynia zyskała nowe życie, gdzie odbywają się festiwale muzyczne i artystyczne. Ludzie z całego świata przyjeżdżają tam, aby bawić się i czerpać z życia jak współcześni hipisi. W trakcie takich wydarzeń łączą się kultury, doświadczenia, poglądy. Ludzie różnych narodowości poznają się,  bawią się razem i cieszą życiem. Taka lekcja tolerancji jest niezwykle inspirująca – dodaje Robert Kupisz.

Kobieta Kupisza w kolekcji Desert to chodząca własnymi drogami, tajemnicza, niezależna hipiska.

Wolna, ceniąca naturę, otwarta na świat. Ubrana w luźną sukienkę z miękkiej bawełny lub zwiewnej etaminy, zdekatyzowaną jeansową spódniczkę lub spodnie, lekką koszulę, seksowna w bezpretensjonalny sposób. Pełna uroku i niczym nieskrępowana.

Towarzyszy jej aktywny nomada, szukający przygód outsider, niezwykle seksowny w swojej tajemniczości.

Cała jego garderoba utrzymana w luźnym, zrelaksowanym stylu, łącznie z garniturem, mieści się w plecaku.

Kolekcja Desert na sezon lato 2018 utrzymana jest w pustynnej kolorystyce:  piaskowych beży i brązów, bieli i błękitów. Gdzieniegdzie pojawia się mocny turkus, który idealnie podkreśla jej letni klimat. Charakterystycznym elementem jest pacyfka umieszczona jako znak przewodni na koszulkach i sukienkach oraz motyw monet pobłyskujący jak w ozdobnych strojach Orientu. Projektant wraca do autorskiego farbowania koszulek, bluz i sukienek oraz ręcznego dekatyzowania odzieży jeansowej.

„Nie ma, nie ma wody na pustyni…” śpiewała kiedyś Beata Kozidrak z zespołem Bajm, ale na pustyni wykreowanej przez Roberta Kupisza wody nie mogło zabraknąć. Zadbała o to Cisowianka Perlage – partner główny pokazu. Musująca naturalna woda mineralna orzeźwiała zgromadzonych w SOHO gości. Co ciekawe Cisowianka Perlage była też głównym elementem scenografii pokazu – swoistą oazą pośród pustynnych piasków.

Fot. AKPA

Udostępnij ten post:



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane treści
skarpety trekkingowe
Wybierając się w góry, musimy zadbać o odpowiedni strój. O i...
marynarki damskie
Mówiąc o klasyczn...
Koszula damska
Koszula damska to z pewnością must have w szafie każdej kobi...
szpilki
Każda elegancka kobieta powinna posiadać w swojej szafie prz...
Totalnym must have w szafie każdego mężczyzny powin...