Menu
  • Menu
    zdrowe lunch boxy

    3 pomysły na zdrowe lunch boxy do pracy

    W pracy głównie żywisz zamawianymi na wynos fast foodami, takimi jak pizza czy hamburgery? A może po prostu nie lubisz gotować? Bez względu na powód, dla którego podjadasz w pracy niezdrowe przekąski, w nowym roku warto porzucić złe nawyki i spróbować zdrowego odżywiania. Poniżej przygotowaliśmy listę 3 pomysłów na dania do pracy, których przygotowanie nie zajmie więcej niż 30 minut.

    Sałatka z kurczakiem i mango

    Przysmak ten często pojawia się w kuchni kalifornijskiej. Dzięki fantastycznemu aromatowi i słodkiemu smakowi mango całość jest bardzo smaczna, a do tego niezwykle odświeżająca – w sam raz do pracy. Co trzeba kupić przed przygotowaniem sałatki? Główkę (lub opakowanie) ulubionej sałaty, pierś z kurczaka, wspominanie już mango oraz cytrynę, awokado (koniecznie miękkie, np. typu Hass) oraz małą cebulkę dymkę i świeżą kolendrę.

    Przyda się też gruba sól morska, kolorowy pieprz oraz mielona ostra papryka. Pierś należy usmażyć na oliwie z oliwek (lub oleju kokosowym) z dodatkiem wspominanych przypraw. Z kolei w osobnej misce trzeba ułożyć umyte liście sałaty, pokrojone w kostkę mango i awokado oaz pokrojoną w piórka cebulę i posiekaną kolendrę (co najmniej garść listków). Po usmażeniu pierś pokroić na mniejsze części i dodać do warzyw i owoców. Całość skropić sokiem z połowy cytryny i dodać szczyptę soli.

    Wegetariańskie pulpety

    Zdrowy lunch box do pracy nie musi koniecznie składać się z mięsa. Równie dobrze może pojawić się w nim danie wegetariańskie, np. pulpeciki. Tego typu produkty można znaleźć w marketach lub w sklepach specjalizujących się w zdrowej żywności. Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby spróbować przygotować je samodzielnie. Najpopularniejsze wegetariańskie pulpeciki to te wykonane  ciecierzycy.

    Jak je przyrządzić? Po pierwsze, trzeba dokładnie odsączyć dwie puszki ciecierzycy. Po drugie, gdy będzie ona już gotowa, należy wymieszać ją z kulką mozzarelli, posiekaną cebulą oraz przyprawami – oregano, pieprzem ziołowym i bazylią. Równie istotny jest sos.

    Smakołyk najlepiej będzie się komponować z sosem pomidorowym ze zblendowanych pomidorów z puszki oraz dodatków takich jak koncentrat pomidorowy, szklanka bulionu, rozmaryn i tymianek. Sos należy podgrzać i dodać do niego kotleciki. Danie powinno znajdować się na ogniu przez minimum 20 minut. Fantastycznie smakuje z dodatkiem kaszy, np. bulgur.

    Makaron z suszonymi pomidorami i szpinakiem

    Nie lubisz spędzać czasu w kuchni? Makaron z suszonych pomidorów i szpinaku nie zajmie Ci go dużo. Wystarczy w osolonej wodzie ugotować garść ulubionego makaronu (zalecany jest przede wszystkim ten bezglutenowy). Na oliwie z oliwek należy zeszklić czosnek, cebulę i dodać do nich pół słoiczka suszonych pomidorów. Następnie na patelni powinien pojawić się makaron.

    Gdy całość lekko się zarumieni, trzeba ją zdjąć z ognia i przełożyć do miski. Makaron z warzywami najlepiej połączyć ze świeżym szpinakiem (w dowolnej ilości) oraz rozdrobnionym serem feta i przyprawami takimi jak sól, pieprz, bazylia czy oregano.

    Udostępnij

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *